Platanes en omgeving

• Jenny

Hallo Kreta-liefhebbers,

Mijn man en ik gaan 3 oktober a.s. naar Kreta, en verblijven in Platanes, vlakbij Rethymnon in Marino's Beach. We zijn van plan om lekker uit te rusten en te genieten van het hopelijk nog mooie weer. Ook willen we graag wat van het eiland zien en een paar dagen een auto huren. Hebben jullie nog wat leuke tips voor wat betreft restaurantjes en leuke uitstapjes op het eiland. Alles is welkom en we wachten in spanning jullie tips af. Als jullie nog iets anders kwijt willen over wat we beslist niet mogen missen, laat het ons weten. Ook tips over wat we beslist niet mogen vergeten om mee te nemen, zijn natuurlijk welkom. We zijn nog nooit eerder op Kreta geweest dus kijken er erg naar uit na al jullie verhalen gelezen te hebben!

Groetjes en alvast bedankt

Jenny

• Wilma

Hallo Jenny,

Restaurantjes zijn er genoeg in Platanes en eigenlijk best wel allemaal goed te doen, Natassa weet mischien wel het ,,allerlekkerste,, restaurant;)

-Een trip door de bergen naar Spili is errug leuk en ontzettend mooi om te doen.

-Lekker een dagje door Rethymnon slenteren is ook leuk

-Arkardi, het klooster van Arkardi bezoeken is redelijk dichtbij en best wel intressant om te bezoeken

• krethof

Hoi Jenny,

Marinos is een uitstekend complex met een geweldige ligging, lekker centraal om trips te gaan maken, een bezoekje aan een restaurant Nostos in platanes en nieghbours in adelianos kampos zal zeker niet vervelend zijn zeer goede kwaliteit eten laatsgenoemde met een ned. tintje, naar mijn mening mag een lekkerre pita gyros ook niet ontbreken van sky park uiteraard nog vele leuke terrasjes en restaurants.

Heel veel plezier toegewenst

• Jan

Ga eens bij Zisi eten. Helaas ( of misschien wel goed ook…) hoor je daar nooit iets over op dit bord. Je zult zien dat er in Platanias geen Grieken eten…niemand eet daar, sorry dat ik het zeg. Bij Zisi (vanaf Platanias richting Rethymno rijden, niet eens 5 minuten. Na het May hotel (bij die brug) aan je rechterkant is het een klein stukje verder aan je linkerkant. In een soort tuin. Kan haast niet missen. Supergoedkoop en super lekker. En een speeltuintje voor de kids. Heel veel mensen halen er dagelijks hun eten en nemen dit mee. Wij gaan er vaak eten met zn 2-en en betalen nooit meer dan 20 euro. Met alles erop en er aan. Je kan gewoon in de keuken kijken en aanwijzen wat je wilt.

• Wilma

Jan , het ging toch over Platanes? Platanias ligt 10km van Chania af :)

Of word Platanes ook wel eens Platanias genoemd?

• Jan

Wat heeft Chania er mee te maken? Ze gaan toch naar Platanes, eigenlijk Platania genoemd, maar dat zien we door de vingers ;) bij Rethymno?

• Didier

Wij zijn in augustus in Platanes geweest, hier enkele tips om lekker te eten (is uiteraard mijn en mijn vriendins mening):

* Mylos (grote tuin, windmolens en blauwe stoeltjes).

* Sky Park. Het restaurant is achterdoor, dus niet aan het weggedeelte.

Beide restaurants liggen als je vanuit jullie hotel richting de hoofdweg loopt op de T-splitsing naar rechts en even verder aan de rechter kant.

De rest van de restaurants verschilt niet zoveel, alleen bovenstaande 2 vonden wij persoonlijk erbovenuit steken qua kwaliteit.

Daarnaast liggen er nog 2 restaurants met Nederlandse eigenaren aan de andere kant van de brug (als je op de T-splitsing van de hoofdweg naar links loopt) genaamd Neighbours en Remember. De eerste ken ik alleen maar van dit forum maar hebben we niet gegeten, bij Remember zijn we wel geweest. De eigenaar maakt reclame met de beste pizza van Europa en hij was ook echt lekker. Alleen de dag erna hadden we allebei last van de darmen. Kunnen natuurlijk niet zeggen of het door die pizza kwam, maar we wilden niet het risico lopen om er nog eens te eten.

Veel plezier toegewenst!

Groetjes,

Didier

• Xander

Geflipte Nederlanders die niet een paar weken zonder een kroketje kunnnen gaan naar remember !

En er is zoveel ècht lekkers te eten op Kreta……

• K&A

Hoe weet je dat Xander dat je als geflipte Nederlander daar gaat eten, heb je het zelf ook gedaan.

fijne dag verder

• Didier

Wie heeft het over kroketten????? Staan daar niet eens op de menukaart.