wind

• Frans

Hallo, wij gaan eind augustus naar Agia Galini.

Nu heb ik op sommige sites gezien dat het daar soms behoorlijk

kan waaien…… wat moet ik me daar bij voorstellen? zandhappen overdag en 's avonds een vestje aan? Of valt het allemaal wel mee?

• Andre

Ja het kan er best wel waaien,

;-) nee hoor het valt wel mee met dat zandhappen. Vestje is wel af en toe nodig want afkoelen kan het soms wel in die periode.

gr Andre

• Helga

Hoi Frans, op Kreta waait het altijd! Het is een eiland dus heb je rondom de zee = wind:-)

Zandhappen gebeurt alleen als de Kadaffi wind er is. Eind Augustus is het nog zó warm dat je eigenlijk geen trui of vest nodig hebt maar voor de zekerheid neem ik het wel mee.

Wist je trouwens dat de Kretenzers nu zitten te puffen met een temperatuur van bijna 40 graden?

Een hele fijne vakantie op Kriti en de prachtige plaats Agia Galini in het zuiden.

Groet Helga

• K&A

Hallo Helga

Niet te zwaar overdrijven hoor hier in Analipsi aan de oostkust is het maar 36 graden, en wat die wiind betreft die is alleen maar welkom zeker in augustus en zoals nu de afgelopen dagen want nu was het bijna windstil aan de kust hier is het nog vol te houden maar ga het binnenland maar eens in.

Maar mij hoor je absoluut niet klagen hoor

fijne dag verder Kees

• wies van dinter

hallo frans de wind dat je noemt heten ta miltemnia het is meestal in sept maar het is echt niet erg hoor meestal aangenaam zou zeggen heel veel plezier wies

• Hub

De zeer harde wind die vaak waait in Plakias en omg. heeft niks met meltemi of gadaffi te maken maar is een aflandige wind die door een trek door de kloven veroorzaakt wordt. En als die waait ,zet dan je terrasstoelen maar binnen.

• Harry

Help me even:

Ik rijd van noord naar zuid door de Kostifou en voel de wind in m'n gezicht: uit 't zuiden dus.

Ik rijd van noord naar zuid door de Kourtaliatikou en krijg ook de wind van voren (letterlijk)

In beide gevallen dus een wind uit het zuiden.

Heb dat nu 6 keer meegemaakt: nog geen noordenwind gevoeld…….

Wie het weet, mag het zeggen !!

• gerrari

Ga je op een ezeltje door de kourtaliotikou?

• Harry

Ben diverse keren uit die auto gestapt, net NA het smalste gedeelte: op die parkeerplaats.

En altijd die zuidenwind…….

Ben wel met je eens: enkel een ezel stapt daar uit, want je waait echt uit je velletje !!

• Martine Prest

Maar het blijft een mooie kloof en bijna niet op de foto te zetten qua hoogte. Ik heb het al vaak genoeg geprobeerd. Maar die hoogte moet je echt zelf zien. Maar inderdaad altijd zuidenwind.