Dank je Gradus.
En ezels genoeg te zien en vinden op Kreta. haha.
Ik mag gelukkig weer elke dag gaan wandelen met mijn ezeltje Daphne,
Groetjes Diana
Heerlijk Rob om terug te kunnen kijken op 3 weken vakantie Kreta.
Ik lees dat jullie genoten hebben, en als je al die weken met de huurauto er op uit bent geweest hebben jullie ook vast veel gezien ….en zal het thuis nog lang nagenieten zijn.
Ik geniet altijd meerdere keren van m'n vakantie's: voorpret,de vakantie, het nagenieten…..foto's, vertellen tegen familie en bekende hoe mooi het er is, wat voor lekkere dingen we gegeten hebben, hoe geweldig gastvrij mensen zijn…zeker op Kreta.
Je komt hier bijna nooit op het prikbord, Jammer….. ik lees graag vakantie verhalen en ben altijd benieuwd naar mensen hun leuke en minder leuke vakantie ervaringen met mooie foto's erbij ter aanvulling.
Zo zie je maar dat ieders ervaring weer anders is, het is mij in de prefectuur Chania niet bekend dat je overal naar binnen gepraat wordt.
Ach……ik zal niet zeggen als je in de mooie oude haven van Chania langs de vele terrassen loopt dan wil er nog wel eens zo'n vriendelijk kharsónie aan de deur van het restaurant staan met zijn breedste glimlach die je met een elegant en uitnodigend gebaar van zijn hand wijst op de menukaart buiten op het bord wat voor heerlijks ze op tafel zetten of ze willen je laten doen watertanden door de aanblik van het lekkers uit de zee wat in de vitrine ligt.
De ene keer maak ik een vriendelijk gebaar zo van ziet er goed uit….
een andere keer negeer ik hun verzoek en als het me echt aanstaat en ik ergens trek in heb neem ik plaats op het terras en laat me verwennen……….maar me ergeren??…nee liever niet tijdens mijn vakantie in een land waar ik te gast ben probeer ik altijd zoveel mogenlijk om vriendelijk te blijven.
Men kan veel info halen uit allerlei reisgidsen maar zeg nou zelf….die dingen te lezen/horen uit de mond van de ‘'ervaringsdeskundige’' heeft toch altijd iets meer waarde…
We zaten vorig jaar september op het eiland en we aten twee maal per dag buiten de deur…maar kan nou niet zeggen dat het uit eten gaan duur is in The Wonderful West . Soms was de kwaliteit van het eten wat minder en de bediening slecht maar dan ga ik er een volgende keer niet meer heen….
Kijk even rond of er niet alleen toeristen zitten en strijk ook eens neer op het terras in het bergdorp onder de oude platanen op het plein waar de locals zitten met de hele familie en zich tegoed doen aan de vele bordjes met lekkers die over de tafel verspreid staan en waar eenieder wat afpakt naar zijn gading en behoefte en er zichtbaar van geniet en tussen het peuzelen door wordt er optijd met de goedgevulde glazen geklonken…en er wordt graag een dansje gemaakt……kortom het is een grote familie die plezier hebben om elkaar en in het leven….
……….Het is zó leuk om dit te zien!!……….enne ..o ja..dit wilde ik schrijven;-) het eten is op zulke plekken altijd goed en lekker!
Lezen we nog eens iets over je leuke ervaringen op Kreta? Rob.
Fijn weekend!
Gerry
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?