K&A schreef:
>
> Beste Patrick, het lijkt er op dat je een zinnige discussie
> in de kiem wilt smoren zou toch erg jammer zijn als dat zou
> gebeuren.
Dan heb je dat niet helemaal juist begrepen, Kees.
Overigens doe je er met een transfer bus wel iets langer over dan een uur hoor i.v.m. de stops en het uitladen van koffers. Daar ben je toch minstens een uur aan kwijt. En na een toch al vermoeiende reis voor mijn zoontje, wil ik het liefst zo snel mogelijk in het appartement zijn.
Als je een discussie wilt winnen moet je dat ook doen gebaseerd op feiten, jou verhaal bestaat uit insinuaties. Ik heb nooit rottigheid meegemaakt in de periode dat ik op Kreta gewoond heb.
Bart,
Dit is iets dat niet gerelateerd is aan dit prikbord of zelfs prikborden in het algemeen. Dit is een weerspiegeling van onze eigen samenleving.
“Probleem” is dat Nederlanders direct zijn en menen overal mening over te moeten hebben en die te “moeten” geven. Juist omdat een prikbord geschreven taal is zonder dat je de andere persoon ziet of hoort komen woorden vaak nog harder aan of worden ze verkeerd geïnterpreteerd. Toon en lichaamstaal zijn een wezenlijk onderdeel van communicatie en dat ontbreekt helaas op een prikbord.
Merk zelf ook dat mijn berichten anders begrepen worden dan bedoeld en zie dat bij anderen ook gebeuren.
Ook inlevingsvermogen en onbegrip zorgen vaak voor onnodige discussies die meer sfeerverziekend of niveauverlagend zijn. Ook vergeten een aantal prikkers dat een praktische vraag waarop een antwoord gezicht wordt geen verzoek is tot het starten van een discussie over de topicstarter.
Zo zie ik op een aantal prikborden elk jaar wel voorbijkomen (soms meerdere keren per jaar):
- iemand vraagt of het te doen is om 4,5 uur te vliegen naar de Canarische Eilanden. Krijgt gegarandeerd prikkers over zich heen die vinden dat je met een jong kind thuis moet blijven of in ieder geval geen vliegtuig in moet stappen
- swingers zoeken op Gran canaria gelijkgestemden. Krijgen moraalridders over zich heen
- iemand vraagt om hondjes te begeleiden. De discussies die erop volgen zijn hier bekend
en ga zo maar door
Degenen die de onnodige (en ongevraagde) discussies starten beseffen vaak helaas niet dat het de sfeer niet ten goede komt en dat vooral nieuwkomers en mensen die een enkele keer een vraag willen stellen daardoor weggejaagd wordt. Juist die nieuwkomers helpen met raad en daad is het mooie dat de ervaren rotten hier kunnen bieden.
Wil niet zeggen dat ik geen discussies wil. In tegendeel. Maar kijk eerst goed of de topicstarter antwoord of discussie wil en probeer dat als guideline te hanteren.
Jenny mv Luca & 5-2-2009 schreef:
> ik stel hier een normale
> vraag, ik begrijp werkelijk jou felle reactie niet?
Ik ook niet.
> Is dit prikbord er niet voor om dit soort vragen te stellen?
Zeer zeker.
> Zou het niet beter zijn wanneer je zou antwoorden dat ik mij
> echt niet ongerust hoef te maken? I.p.v. aan te komen met
> belerende opmerkingen als dat ik een mannenhaatster zou zijn
> of je stukje over de Libelle (was overigens een ander blad,
> maar dat ter zijde).
Dit is wat ik bedoel.
Op zich is het een overweging die ik wel kan snappen. Natuurlijk is een moeder van een jong kindje, en de tweede onderweg, (over)bezorgd.
Natuurlijk is er een KANS dat je een verkeerde taxichauffeur treft.
Je kan ook met je kindje op je armen van de trap vallen, of net op het verkeerde moment de straat oversteken.
De KANS dat je wat overkomt terwijl je in een taxi zit op de achterbank met je kindje naast je, met een chauffeur die andere bedoelingen heeft is uiterst minimaal.
En al zou die kans wat groter zijn, zou die chauffeur dan uitgerekend een moeder die een klein kindje bij zich heeft uitzoeken ? Die kans is wel héééél erg klein. Zeker wanneer je je bedenkt dat de gemiddelde Griek gek op kinderen is.
Die kans ik denk ik aanzienlijk geringer dan dat je samen met je kind van de trap af valt. Als je deze vraag nou zou stellen omdat je in de meest obscure en vage wijk van New York hetzelfde wilde doen, dan zou ik dat begrijpen.
Je loopt altijd de kans dat er iets gebeurt, maar hoe groot is die kans. Da's altijd de vraag.
Toen ik de oorspronkelijke posting las, dacht ik in eerste aanleg dat het over de rijkunsten van de gemiddelde chauffeur ging.
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, en deze discussie c.q. vraag begrijp ik echt niet.
Ik denk echt dat je vele malen meer kans loopt wanneer je door de straten van
Chersonissos loopt met je kindje dat er geflipte dronkelappen zijn die je iets willen aandoen dan een willekeurige taxichauffeur die in een halfjaar z'n geld voor een jaar moet verdienen en dus bikkelhard moet werken.
En ik denk zomaar dat je wel degelijk door de straten van Chersonissos gaat lopen met je kindje, want anders kan je net zo goed thuis blijven.
En als je al erg bang bent voor een taxichauffeur die je mogelijk iets wil aandoen, dan stap je toch in de bus die nota bene al voor je is geregeld ? Dan is die keuze toch snel gemaakt ? Want je bent al in de (gelukkige) positie dat je die keuze überhaupt hebt.
Dus de vraag ging volgens mij helemaal nergens over, vandaar mijn cynische reactie in het vorige draadje.
Xander, ik vind het niet erg dat je mijn vraag niet begrijpt, daar mag je van mij je mening over hebben. En zoals je je antwoord nu formuleerd denk ik ‘ja, daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk iin!’ De kans dat ik van de trap afval, onder de bus kom etc. etc. is allemaal groter. Noem me overbezorgd, dat mag, maar het zijn juist dit soort antwoorden die mij geruststellen en tegen mijzelf doen zeggen ‘stel je niet zo aan!’
Zo zeg, wat rare discussie en inderdaad wat een niveau! Maar het tegenover gestelde komt ook voor en dat weten wij natuurlijk allemaal.
Toen ik begin juni naar Kreta vertrok zat er een dame - letterlijk en figuurlijk - in het vliegtuig. Eens aangekomen op Heraklion was het damezijn volkomen verdwenen. Zij werd opgewacht met een bord: I'm waiting for sexy Wendy. Wat bleek: dat was zij dus en ze ging volkomen uit haar dak….ik schaamde me om Nederlandse te zijn. Ik bedoel dus maar…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?