Het 'niveau' op dit prikbord.....!?

• Bart

Een moeder die alleen reist met een klein kindje stelt hier op dit prikbord een normale vraag. Héél begrijpelijk en ….., volkomen legitiem!

Er volgen dan reacties op dit bericht met een positieve benadering van mensen die zich in deze situatie kunnen verplaatsen. Maar plots….., dan gebeurt het weer, ik citeer:

Tsjonge wat een dom gelul zeg. Dus jij blijft voor de rest van je leven thuis? Want het kan wel degelijk zo zijn dat ze het in bus,de trein, het vliegtuig of wacht …… op straat kan het zelfs gebeuren. je weet wel toch een hond voelt wanneer iemand bang is en zal dan dus toehappen.(als je hier werkelijk zo over gaat denken als je naar kreta gaat/wilt dan ben je in mijn mening wel een beetje ziek in je hoofd). Einde citaat.

Wat een simpele en (met alle respect),botte benadering. Deze ‘inbreng’ snap ik dus echt…, absoluut niet!

• K&A

Beste Bart, lees de vraag nu eens goed de manier waarop deze geformuleerd is roept alleen al vraagtekens op sorry hoor maar als je notabene op Kreta gewoond hebt, je hebt er vrienden wonen je kan met een bustransfer mee maar dat doe je niet omdat je bang bent dat de chauffeur de verkeerde afslag neemt, je er eigenlijk zelf vanuit gaat dat er geen betrouwbare taxichauffeur op Kreta rond rijd noem maar op dan vraag je ook om dit soort reacties.

op een gegeven moment zegt de dame weer in een antwoord ik ben er toevallig niet van gediend dat er ongevraagd aan me gezeten word of iets in die strekking.

en als je dan al zo bang bent, waarom dit dan niet overbrengen naar je vrienden die kunnen dan toch iets voor haar op touw zetten.

Deze dame gaat er vanuit dat alle Griekse mannen gevaarlijk, slecht intimiderend of noem maar op, gaat ze wel eens in Nederland de straat op waar je als vrouw door knaapjes van 12 a 13 jaar belaagd word en als je niet oppast in elkaar geslagen word en zeker niet alleen door de buitenlanders die alleen in Nederland wonen.

Nee beste Bart er zullen ongetwijfeld lamzakken tussen de grieken lopen die lopen overal, mevrouw zal vanuit haar verleden misschien wel slechte ervaringen hebben dat weet ik niet maar laat ik je mededelen dat mijn beste vrienden Grieken zijn, ja er is er 1 bij die als het moet zijn eigen familie oplicht of een poot uitdraait maar hij gaat ook door het vuur voor ze en voor mij dat kom je in Nederland zelden meer tegen

Waarom denk je dat ik terug ben op Kreta waar ik zwaar belazerd ben door NEDERLANDERS omdat wat deze mevrouw aanhaald in Nederland schering en inslag is.

Heb nog een goede raad voor haar gewoon lekker thuis blijven.

en de antwoorden hebben niets met het niveau te maken wel met de manier van vragen stellen

Fijne nacht verder

• Bart

Hoi Kees,

Ik heb goed gelezen! Jenny vreest allerminst de buschauffeur, maar ziet alleen op tegen de lange reistijd van de transver. Zij vraagt het prikbord om advies over (de mogelijke risico's), van taxivervoer op een láát tijdstip, wat natuurlijk véél sneller verloopt. Niets mis mee toch…?

• Patrick van Zundert

Het speciaal openen van een topic over een topic zal zeker niveauverhogend werken, Bart.

• K&A

Kom op Bart de busrit van het vliegveld naar Hersonisos duurt maximaal een half uur, en gaat vaak enkel langs gouves en analipsi, een taxi bemachtigen op dat tijdstip duurt vaak net zolang deze dame maakt een hoop stennis om niets, heb eerder het idee dat ze stof aan het vergaren is om weer een leuk stukje te schrijven in dat vrouwenblaadje de libelle of zoiets.

Heb me in moeten houden om ook te reageren deze dame is een mannenhaatster omdat ze waarschijnlijk rottigheid heeft meegemaakt in haar Kretense woonperiode, maar daar kan ze zelf antwoord opgeven of mijn stelling klopt.

wederom een fijne nacht verder hier lukt het zeker zit nog altijd op de veranda te internetten, heb wel een hond genomen om me snachts tegen gevaarlijke grieken te beschermen (geintjeeeeeeeeeeee)

Kees

• Bart

Hoe bedoel je dit Patrick?

• Patrick van Zundert

Dat het geen zin heeft om over een topic weer een speciaal topic te openen. Werkt eerder averechts dan dat het bijdraagt aan een verbetering van het in jouw ogen kennelijk bedenkelijke niveau van dit prikbord.

• K&A

Beste Patrick, het lijkt er op dat je een zinnige discussie in de kiem wilt smoren zou toch erg jammer zijn als dat zou gebeuren.

Bart stelt iets ter discussie, het niveau van het prikbord en haalt een topic aan waarop hij dat baseerd dat lijkt mij toch een zinnige discussie.

fijne nacht verder

• Bart

Hallo Patrick, goede morgen,

In mijn topic reageer ik op de ‘botte’ manier waarmee discussies op dit prikbord vaak ‘héél naar’ worden'.

Als typerend voorbeeld daarvoor gebruik ik het ‘Veilig topic’ item. Wie de schoen past……, trekke hem aan!

Kalinighta (sas)!

• Jenny mv Luca & 5-2-2009

Beste K&A,

Ik weet niet of je zelf kinderen hebt? Ten tijde dat ik op Kreta woonde, was ik nog geen moeder, maakte ik mij ook absoluut geen zorgen om dit soort zaken en had ik mij dit soort gedachten ook nooit in het hoofd gehaald. Met de komst van ons zoontje is er echter een hoop veranderd in mijn belevingswereld, het feit dat ik op Kreta gewoond heb maakt daarin geen verschil. Ik ben wat angstiger, mij meer bewust van gevaren. Ik reis alleen met een klein kind van nog geen 16 maanden en heb nog niet eerder een taxi genomen op dit late tijdstip, ik heb zelf nooit iets naars meegemaakt, maar wel een vriendin van mij…….ik stel hier een normale vraag, ik begrijp werkelijk jou felle reactie niet? Is dit prikbord er niet voor om dit soort vragen te stellen?

Zou het niet beter zijn wanneer je zou antwoorden dat ik mij echt niet ongerust hoef te maken? I.p.v. aan te komen met belerende opmerkingen als dat ik een mannenhaatster zou zijn of je stukje over de Libelle (was overigens een ander blad, maar dat ter zijde).

Ik weet in ieder geval waar ik in de toekomst vooral NIET terecht kan met mijn vragen. Goede reclame voor dit prikbord!!!

Mvg,

Jenny