Woning kopen op Kreta

  • blogger

    In Griekenland is een aanzienlijke toename van de vraag van buitenlandse kopers voor vakantievilla's op diverse eilanden. De makelaars op de eilanden en in de toeristische gebieden constateren de laatste maanden een explosieve vraag naar vakantiewoningen door buitenlandse kopers. Wilt u ook een woning kopen op Kreta, heb ik voor u een aantal belangrijke tips.

    Veel succes met uw vakantie woning op Kreta.

    Blogger Antony

  • Freulewilleke

    Graag wil ik mensen die een woning op Kreta zoeken verder helpen. U kunt contact met mij opnemen via www.yourhomeoncrete.nl

  • Alex

    Welnee, het tegendeel is waar. Meer verkopers dan kopers.

    Veel vakantiewoningen die zo vanaf 2000 zijn gebouwd, komen nu in de verkoop. Tweede woningbezitters worden meestal gekocht door wat oudere mensen die tegen hun pensioen aanzitten, of net met pensioen zijn. Deze groep is de afgelopen 10 jaar ouder geworden, is het e.e.a. gaan mankeren, zien dat zij in eigen land betere medische (na)zorg kunnen krijgen dan in Griekenland, kinderen en kleinkinderen wonen in eigen land, vaak ook heimwee en niet echt kunnen aarden in Griekenland (meestal de vrouw), huis is ook een kostenpost en dan is de beslissing om het vakantiehuis maar te verkopen snel genomen.

  • Xander - Moderator

    Wat Alex schrijft is zeker een van de argumenten waarom er zoveel huizen te koop staan.

    Nog een argument is dat Engelsen, die in grote getale huizen bezitten op Kreta, een hypotheek op het huis hebben afgesloten in GR. Die hypotheek is in Euro. Probleem is dat de pond t.o.v. de euro flink aan waarde heeft verloren waardoor de woonlasten (te) hoog zijn geworden. Die Engelsen leven immers van een pensioen dat in Ponden wordt uitbetaald.

    Tel dat op bij wat Alex schrijft, en het beeld wordt weer wat vollediger.

    Niet alleen de hypotheek is voor die Engelsen dus duurder geworden, het levensonderhoud dus ook.

    8 Jaar gelden heb ik splinternieuw leuk vrijstaand huis te koop gezien in noordwest Kreta. Kostte destijds 85.000 euro.

    Een paar weken geleden kwam ik er weer langs. Ik ben even gaan kijken want het staat nog steeds te koop, Alles nog steeds geheel ongebruikt.

    Alleen is de vraagprijs nu nog slechts 35.000 euro!!

  • Arthur

    Ik weet nog een mooi huis te koop in Koxare vlak bij Gournes, dit is ook gezakt van €220.000 naar €170.000 vanwege de crisis Heb dat 2 jaar geleden al eens bekeken toen de eigenaar er nog woonde.Prachtig huis en omgeving maar iets te ver om elke dag naar de haven te rijden

    .http://property-greece.spiti24.gr/5696336-detached_house_for_sale-Goyvwn.html

  • Bart

    @Arthur,

    volgens mij is dat pand/object al verkocht!