Rijbewijs verlengen bij KEP

  • Henk

    http://chaniapost.eu/?p=3656

  • Kees

    Dat heeft mijn vrouw al bijna 4 jaar geleden gedaan haar rijbewijs laten vernieuwen via KEP In Chersonisos dus dat is niets nieuws onder de zon.

  • Bart

    Misschien voor jou of jouw echtgenote ‘appeltje eitje’!

    Maar misschien voor anderen op dit prikbord toch wel een waardevol bericht…….., toch Kees?

  • Wibo Kalyves

    Als dit betekend dat je alleen nog te maken hebt met de KEP, en niet meer met andere instanties zoals banken, keuringsartsen en het ministerie van transport, is dit een hele verbetering.

    Ik herinner mij nog dat Berend vorig jaar geloof ik, enorm veel problemen heeft gehad om zijn rijbewijs te verlengen.

    Voorlopig ben ik nog niet aan de beurt, en ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

    Zodra iemand ervaring heeft met deze nieuwe manier van rijbewijs verlengen, nodig ik die persoon van harte uit om zijn ervaringen op dit forum te delen.

  • Kees

    Dat veranderd niet maar de KEP handelt alles af, je moet naar de oogarts, dermatoloog en naar de nationale bank.

    Totale kosten 159 euro en alles inleveren bij de KEP deze handelen alles netjes af en bellen je op wanneer rijbewijs binnen is.

    totale tijd is ongeveer drie maanden.

    Dat was 4 jaar geleden al zo en is nog steeds niet veranderd kennissen hebben net alles ingeleverd en hebben een bewijs gekregen dat ze het rijbewijs en alle papieren hebben ingeleverd en de medewerkster van de KEP deelde mede dat ze tussen de drie a vier maanden gebeld worden.

    Wachttijd is geen enkel probleem want je hebt een bewijs dat je je rijbewijs hebt ingeleverd voor verlenging of vervanging van je Nederlandse rijbewijs.

    En nogmaals het is niet nieuw dat je dit bij de KEP doet mijn vrouw heeft het vier jaar geleden al gedaan via de KEP zonder een probleem na drie maanden werd ze gebeld dat haar nieuwe Griekse rijbewijs binnen was.

    PS de 159 euro en de doktersbezoeken gelden alleen als je 65 bent dan moet je gekeurd worden.

    Alleen een buitenlands rijbewijs vernieuwen naar een Grieks als je nog geen 65 bent is ongeveer de helft van de kosten en je hoeft dan niet naar de doktoren toe.