route naar Matala

  • maggie

    Wij gaan eind september naar Matala vanuit Chania.

    Wij komen om 17.00 uur aan met onze vlucht. We willen al een stukje gaan rijden, wat is een mooie route en waar is het leuk om te overnachten. Omdat het dan al donker is willen we de volgende dag naar Matala rijden.

    groet, Maggie

  • Wibo Kalyves

    Ik zou zeggen,

    Kom gezellig een avondje naar Kalyves, ongeveer 30 minuten vanaf Chania Airport.

    Gezelig dorp met veel terrasjes en tavernas waar je voor een heel redelijke prijs nog heerlijk kunt eten en drinken.

  • maggie

    Hallo Wibo,

    Bedankt voor je reactie.

    Heb je ook nog een tip voor het binnenland van Kreta? Is er nog een gezellig dorpje op de route naar Matala?

    groet, Maggie

  • chris

    Ja, natuurlijk. Vamos, niet al te ver van Kalives. Mooi oud dorp.Paar leuke cafeetjes en tavernas.

  • Wilma

    Je komt onderweg ook langs Spili… dat is ook een heel gezellig en bekend dorpje..

    Route Chania- Matala

  • Rob023

    Spili is inderdaad een leuk een goed alternatief, zoals Wilma ook zegt. Gelegen midden in de prachtige natuur. Ben er afgelopen zomer nog 2x geweest, vanaf Rodakino. Een aanrader wat mij betreft.

  • chris

    Spili was tot een tiental jaren geleden een gewoon, alledaags dorp, met een beroemde bron met leeuwekopjes. De laatste jaren is de hoofdstraat, eigenlijk ook de enige straat,een aaneenrijging van taverna's en souvenirshops. Kortom, ik vind er niks aan, is een grote toeristenval geworden.

  • Wilma

    Chris, meningen verschillen natuurlijk in deze …Spili is op deze route een leuke tussenstop om even iets te nuttigen in vele eettentjes voor de verdere doorreis ;)

    Ik weet niet hoeveel tijd Maggiie aan tijd wil besteden richting Matala?

    Anders is het ook wel even leuk om langs Plakias te gaan dan rijdt je door de Kourtaliotiko- kloof = onwijs mooi!!en daarna weer terug en de route weer oppakken en weer terug via die Kourtaliotiko- kloof ( zie je het ook op een ander manier terug naar/ via Spili en dan weer doorrijden naar Matala!

  • Wibo Kalyves

    Ik krijg de indruk dat de vraag van Maggie door sommigen verkeerd begrepen wordt.

    Zij komt om 17.00 uur aan op de luchthaven van Chania, en wil alvast een stukje rijden richting Matala.

    Als je dan doorrijdt naar Spili, kun net zo goed direct doorrijden naar Matala, want dat kost dan nog ongeveer 30 minuten.

    Ook een bezoekje aan Plakias zal op deze avond te veel tijd innemen.

    Beter is het om alvast na aankomst richting de Apokoronas te rijden (Kalyves, Vamos, Georgioupolis,) er zijn in deze plaatjes voldoende mogelijkheden om een overnachting te regelen, en dan de volgende ochtend richting Rethymon, Spili en Matala.

    Als je al een auto hebt, kun je tijdens je vakantie altijd nog een dagje uittrekken om naar Plakias te gaan.

  • Wilma

    Je hebt gelijk Chris …. idd verkeerd gelezen …beschouw het maar als antwoord op haar 2e vraag ;)