Dagtrips vanaf Malia

  • mariesjaschipper@hotmail.com

    Hallo ,heeft iemand misschien leuke tips om vanuit Malia leuke dagtrips te maken? We zijn van plan om een auto te huren en ook per fiets. Ik wil ook erg graag naar Rethymnon,alvast bedankt .

  • argos

    Spinalonga(voormalig leprozen eiland) is een aanrader vanuit Agios Nikolaos; Lassithi plateau; Mochos; Heraklion. De kustweg vanuit Agios Nikolaos richting Sitia is een mooie route. Als je een kloof wilt lopen is de Richtis kloof bij Exo Mouliana erg mooi. Nadeel is dan wel dat als je maar met een auto bent, je de kloof ook weer terug moet lopen. Anders kun je de andere auto aan het einde van de kloof parkeren. Verder is er een historisch park in Kroustas met 2 wandelroutes uitgezet erg bijzonder! Kritsa is een leuke plaats. Het plateau van Katharo ligt ook bij Kroustas en Kritsa in de buurt. Als je richting Rethymnon gaat is Fodele en Agia Pallaghia(zwemmen) leuk om even te bekijken. Ik raad je aan om een boekje te kopen zodat je een keuze kunt maken. Veel vakantieplezier op Kreta!

  • mariesjaschipper@hotmail.com

    Dank u wel voor de reactie. Gr

  • Danielle de Lange

    Hoi, mijn aanraders zijn het eiland spinalonga, agios nicaolos, evt paardrijden/per huifkar finikia horses in chersonissos, lassithi gebergte ,imbros kloof of als je echt fanatiek bent de samaria kloof. Stalis is een rechte weg vanuit malia, te fietsen, er is een klooster, rethymnon is ook wel leuk en chania, maar wel lang onderweg. Er is genoeg te beleven, voor elk wat wils. Maar pas op op de weg, alle kleine huisjes langs de weg staan er niet voor niets , die zijn voor de mensen die zijn omgekomen, ze rijden als gekken!