najaar 10 dagen Kreta

  • HansP

    Hallo Kreta-fanaten,

    Mijn vrouw en ik gaan van 14 oktober t/m 24 oktober voor het eerst naar Kreta, voor het eerst zelfs Griekenland. Als fervent Italië-gangers (sorry, dit is schelden voor jullie…) wilde ik in het najaar een keer wat anders. Ik kon een goedkope vlucht naar Chania boeken dus dit maar gedaan.

    Maar ja…….. dan begint het grote zoeken. Aan verblijfsmogelijkheden geen gebrek. Kreta moet ontzettend veel mooie plekken hebben en heeft het ook. Gevolg: door bomen het bos niet meer zien………

    Waar nu heen om zoveel mogelijk van Kreta te (kunnen) zien? Noord/Zuid/West/Oost Kreta???? Belangrijkste voor ons is toch authentiek Grieks zien (dus geen massatoerisme), verblijven in een hotel/B&B of wat dan ook wat toch ook een Griekse uitstraling/gevoel geeft, een gezellige sfeervolle omgeving aan het strand of op loopafstand van het strand (maar eventueel korte bereikbaarheid met een auto mag ook) in een leuke, rustige ambiance.

    Ik denk zelf aan 2 x 5 dagen ergens verblijven en omdat we laat landen de eerste aan de kant van Chania en omdat we laat terug vliegen de tweede weer aan de andere kant.

    Zoals al aangestipt zal ik een auto huren (nog tips??) vanuit vliegveld Chania (en daar ook weer inleveren). Een zwembad bij het verblijf lijkt mij ook wel lekker :-)

    Nou ja, om een lang verhaal af te kappen hoor ik graag van jullie suggesties of ideëen of goede ervaring én afraders. Alles in welkom. Wij zijn 50-ers en dus zoeken we geen uitgaansgelegenheden maar gezellig avondvermaak in de vorm van slenteren, genieten van rust en van de Griekse sfeer, genieten van de Grieken die hun griekse leven leven……. (ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk weet te maken).

    Bedankt alvast voor de reacties!

    Hans

  • Harry

    Stuur mij s.v.p. even een privébericht

  • Arthur

    Is dit H v K uit T

  • Berendw

    Vanuit Chania is het niet zo ver naar Vamos. Kijk eens op vamossa

    Vanuit Vamso kun je veel bezoeken. Stranden dichtbij en ook Chania en Rethymnon. Of lekker wandelen: discoveronfoot

    Alvast veel plezier!

    Gr B

  • Harry

    Reclame maken is hier weer toegestaan dus doe ik weer mee: 5 dagen bijv. hier: http://www.2crete.nl/page27.php en dan wandelen op de Apokoronas.

    Daarna lekker naar de Libische Zee: http://www.2crete.nl/page152.php en met gids naar de Pachnes !!

    Nog meer tips: http://www.2crete.nl/page5.php

    Kreta zit vol verrassingen !!

  • Kees

    Beste Harry je bent en blijft een zeurpiet

    Maar Xander modereert verdomde goed dus je wordt weer akelig snel verwijderd.

    En als je dan zo graag wilt adverteren bij welk garantiefonds ben je aangesloten in Nederland?.

    Onder welke EOT nummers staan die peperdure accommodaties en het verhuurbedrijf ingeschreven.

    Onder welk EOT nummer mag je excursies organiseren,

    Al die info kan ik niet vinden dus ff openbaar maken.

  • chris

    Ik heb de indruk dat hier enige sentimenten een rol spelen. Kees, ga toch eens de moraalridder spelen op je eigen forum. Daar zal je het druk zat mee hebben,toch?

    Overigensen ik het met Berend eens dat Vamos een uitgelezen plek is om van daar uit west Kreta te verkennen. Niet dat je alles in 10 dagen kan zien. :-)

  • Baukje Vrij

    kijk even op onze webzite voor een indruk van het mooie gebied aan de Almyros Bay, in de groene, rustige provincie Apokoronas, http://www.freeoncrete.nl

  • Vakman

    Je zou hier eens kunnen kijken?

    Vanavond nog zat ik met heel wat mensen (autochtonen) uit de straat voor het huis te eten.

    Uit elk huis werd wat aangedragen. Zo gaat het hier vrijwel dagelijks.

    Verder is het een ideale uitvalsbasis voor hetgeen jullie zoeken.

    Zie de teksten en de foto's.

    Auto van verhuurbedrijf alhier kan je op het vliegveld halen/brengen. Stuk goedkoper dan daar ter plekke huren.

    Succes met de overwegingen!

  • Joop

    Enkele tips van fervente Kreta bezoekers( 20 jaar):

    Allereerst landen op Chania is een verplicht bezoek aan deze heerlijke stad:

    Naar onze mening veruit de leukste stad op Kreta:

    Kijk eens naar Magia appartementen, in de wijk nea Chora op loopafstand van het centrum (15 min):

    Goede ligging, heerlijke bedden en fijne eigenaars: bel ze rechtstreeks voor de beste prijs!

    Neem een taxi vanaf de luchthaven naar je verblijf (eu 23) en huur dan een auto:

    Wij hebben heel goede ervaringen met thebestcars.gr:

    Reis eens via Heraklion, richting vianos, daarna Ierapetra naar Mirtos:

    Echt Grieks, geen uitgaan maar heerlijk wandelen en fantastisch eten aan de boulevard:

    Check eens op internet kastro appartments, daar verblijven wij altijd:

    Heerlijk rustig en fijn zwembad: loopafstand (200 meter) van de heerlijke boulevard:

    Vanuit Mirtos kun je vele dagtochten maken:

    Het dorp Kritsa, lassithi vallei, aghios Nicolaos, Elounda, Ierapetra, Makrigialos, sarakina kloof, Knossos, Phaistos,

    Matala, Aghia Galini en nog diverse echte Griekse dorpjes bijv. Simi.

    Wij hopen jullie een beetje op weg te hebben geholpen;

    Groetjes en veel plezier op een geweldig eiland