Veerdiensten Zuid-West Kreta

  • Rob023

    Hallo allemaal,

    Ik wil in juni met de veerboot vanaf Chora Sfakion een paar dagen naar Sougia (heen en terug). Op de website http://www.sfakia-kreta.nl/veerdiensten-zuidwest-kreta.html#3

    staan alle dienstregelingen. Mijn vraag is echter: kan ik rechtstreeks, of moet ik overstappen in Agia Roumeli? Want dat zou betekenen dat ik daar bijna een hele middag moet wachten. De boot vertrekt vanuit Sfakion om 10.30 en om 13.00. En pas om 17.30 vanuit Agia Roumeli. Heeft iemand hier meer informatie over / ervaring mee? Alvast bedankt!

    Rob

  • L.

    Je moet inderdaad overstappen. Deze tijd is goed door te brengen door een verkorte Samaria wandeling ( de boot van 10:30) te maken / te lunchen en te zwemmen.

    2 maal met de de auto gedaan : Sfakion naar Sougia en een keer Sfakion naar Paleochora. Is me prima bevallen.

    Hou er rekening mee dat de veerdienst staakt bij storm!

    Prettige vakantie.

    L.

  • Rob023

    Beste L.,

    Dat is een duidelijk antwoord. Ik vermoedde het al maar nu bevestigd door een ervaren Kreta-ganger :-). Of we dat gaan doen, of de boot van 13.00 nemen weten we nog niet. Volgens mij is ongeveer 1 uur varen op beide deeltrajecten.

    We zitten overigens in Rodakino (tussen Plakias en Sfakion). Nu maar hopen dat het niet stormt in Agia Roumeli.

    Ik heb het hele traject overigens ook al een paar keer bevaren (o.a. overnachting in Loutro).

    Bedankt voor je reactie!

    Rob