Rethymnon

  • Els

    Hallo Kreta liefhebbers,

    Vorig jaar helaas door omstandigheden niet gelukt maar nu net een week Kreta geboekt. We gaan over 2,5 weken naar Rethymnon. Had liever iets privé geboekt, maar helaas zo veel duurder. We hebben nu een aanbieding via Arke, een hele week in een goed beoordeeld appartement voor 199,– euro p.p. Vraag me niet hoe het kan, de vlucht alleen is al duurder. We zitten 4 km ten oosten van de stad.

    Wie heeft er leuke, wat onbekendere tips, voor dagtochtjes. We willen veel zien, maar willen geen auto rijden. Welke georganiseerde excursies zijn de moeite waard? Wat is goed met het openbaar vervoer te doen? Ook houden we van wandelen, maar 10 km is voor ons ver genoeg. Ook leuke tips voor restaurantjes zijn van harte welkom.

    Alvast bedankt, we hebben er heel veel zin in.

  • Dik

    Goede middag Els,

    Ik gok op Platanes, dat ligt ongeveer 4 km ten oosten van Rethymon.

    Hier vandaan is eigenlijk niks leuks te wandelen, alles via de weg en weinig bospaden.

    Naar het dorp Maroulas is te doen, maar dat is een flinke klim wat wel beloond wordt met een mooi uitzicht op de omgeving incl. Rethymon.

    Er zitten in dat dorp genoeg autoverhuur bedrijven die elkaar het leven zuur maken, soms loop je tegen aanbiedingen aan van 4 dagen huren, 3 dagen extra gratis.

    Ik zou dit zeker doen, want als je even na reken wat een geboekte excursie kost, dan heb je al dagen een auto voor dat geld.

    Alleen de Samaria kloof die moet je WEL georganiseerd boeken, anders zit je mooi met je auto die aan het begin staat en jij uren verderop..

    Besluit je een auto te huren, ja en dan zit je goed centraal, er is veel binnen 2 uur te bereiken.

    In dat dorp zitten véél taverna's, persoonlijk zit ik meestal zondag's bij Yannis, lekker koel onder de grote bomen en goed eten wat elke dag door moeders wordt klaar gemaakt, echt een family taverne.

    Je vindt deze door tegenover Leonike het paadje in te gaan, naast Galeana appartement, weinig vreemde vinden dit, omdat iedereen denkt … waar kom ik NU uit….!

    Aan de hoofdstraat zitten er genoeg die goed zijn, nadeel, direct aan de weg heb je veel last van het verkeer.

    Nou dat was het wel, veel plezier en een prettige vakantie

  • Vakman

    Als je geen auto kan/wil huren kan je ook met de inter(regionale) bus uitstapjes maken. De interregionale bussen zijn prima onderhouden, voorzien van airco, rijden op tijd en, zijn ook nog eens goed betaalbaar.

    Op deze manier zie je veel van de omgeving, en er zijn voldoende (mooie) locaties bereikbaar.

    Als aanrader tip ik Georgioupolis. Van daaruit kan je over het strand naar Kavros (± 5 km) lopen en dan weer de bus terug nemen. Omgekeerd: Kavros-Georgioupolis kan natuurlijk ook. Dan zou je bijv. daar bij een van de vele restaurants kunnen eten. Let wel op de vertrektijden vanuit Georgioupolis. De laatste bus vanaf daar vertrekt in deze periode rond 22.00 uur.? Vraag naar vertrektijden bij het bushokje aan de snelweg.

    Klik hier voor een regionaal overzicht en hier voor een interregional overzicht.

  • Berendw

    Het is erg leuk om een wandeling met de Happy Walker te maken www.happywalker.nl. Hun kantoor is in het centrum van Rethymnon.

  • Els2

    Wat een leuke tips allemaal, bedankt. We zullen veel gebruik maken van het openbaar vervoer en een wandeltocht met happy walker lijkt ook prachtig. Ik zag dat ze ook kortere wandelingen hebben. Onze accommodatie is in Missiria, is volgens mij vlak bij Platanos.