NIEUWE Wet Hersonissos Muncipality GEEN Muziek na 01.00 uur

• ikbenaddy

Toch gebeurt het in Hersonissos meer dan je denkt… Kees denkt een hoop te weten, maar weet in feite niet zoveel. Hij is alleen goed om mensen op stang te jagen. Anders zou hij weten dat dit een nieuwe wet is ingesteld door de nieuwe burgemeester en dat zelfs advocaten hiervan nog niet op de hoogte zijn. Feit is, als iemand kwaad wil hij dat kan doen omdat heel veel wetten hier ‘misbruikt’ worden. De politie is namelijk VERPLICHT te komen ook al is er al 30 keer geconstateerd dat er geen geluidsoverlast is. Sterker nog, je kan vanuit Athene bellen om te zeggen ik heb last van het geluid van die en die. Je hoeft hier namelijk je naam niet te zeggen en ze hebben nog geen nummerherkenning. Ook al krijg je dan geen bekeuring, je hebt dan wel iedere keer de politie over de vloer wat je zaak geen goede reputatie geeft.

• Xander - Moderator

Geen nummerherkenning in GR?

Op mijn GR telefoon krijg ik al jaren keurig het nummer van degene die mij belt te zien!

Dat werkt dus wel degelijk dunkt mij.

Verder weet ik weinig over wetjes voor de horeca en de controle daar op, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik zie alleen wel dat veel zaken geen asbakken meer op tafel zetten, maar in plaats daarvan een klein glaasje met wat water er in. Ze zeggen mij dat ze dan bij een controle kunnen zeggen dat ze zelf geen aanleiding tot roken bieden, en dat de klant zelf dat glaasje met een beetje water heeft gevuld en domweg zijn gaan roken.

Aldus zouden ze geen bekeuring krijgen (de klant wel?).

Of dat zo is weet ik niet, maar het komt mij ietwat naief voor.

• Kees

Wetten worden niet gemaakt door de burgemeester maar door de regering, een plaatselijke verordening is iets ander.

• ikbenaddy

Omdat je je nummerherkenning hebt aan staan, zet het uit en niemand ziet je nummer meer. In NL ziet de politie, ook al heb je het uitgezet en bel je anoniem, wel degelijk je nummer. Wat betreft het roken. Ze zijn (zelfs in deze wintermaanden) al strenger aan het controleren. In deze wintermaanden hadden ze ook teams die de bars binnen kwamen, alle vergunning, IKA controleerde, maar OOK de aanwezige gasten om hun legitimatie vroegen om hen te controleren op belastingschuld. Zijn die nacht verschillende opgepakt. Ze worden dus strenger! Ook deze zomer zal er veel gecontroleerd gaan worden…

• ikbenaddy

Maakt het iets uit of het PVB of een Wet is voor de uitvoering daarvan? Behalve zoals ik al eerder zei dit alleen voor het Hersonissos gebied betreft.

• Kees

De verhalen worden steeds sterker eerst bestaat er geen nummer herkenning nu zetten ze hem uit.

Begin te geloven dat de fantasie wat op hol slaat

• ikbenaddy

zelfs jij kan dat Kees, kijk maar eens goed naar de instellingen op je telefoon. Soms als je iets niet weet, is het beter te zwijgen…..

• Kees

Denk je nu werkelijk dat ik niet weet hoe een nummerherkenning werkt, je stelde eerder dat dit hier niet bestond.

Maar einde van mijn kant uit want dit slaat werkelijk nergens op.