agia marina

• dewie

Hallo allemaal

Wij zitten er aan te denken om van de zomer naar agia marina te gaan…app creta palm of canea mare..

wie kan ons er wat meer over vertellen?

en over agia marina? Wat voor publiek komt daar? wij zijn zelf begin 30..

en hoe is het strand? veel golfslag en snel of langzaam aflopende zeebodem?

Alle info is welkom..

Alvast bedankt

groetjes dewie

• Wibo Kalyves

Je kunt ook nog even kijken op de site van Hans Huisman.

http://www.angelfire.com/super2/greece/agiamarinanl.html

• Henk

Hallo Dewie,

Agia Marina, voor ons altijd een geweldige locatie geweest om onze vakantie te vieren.

Na ruim tien jaar in Agia Marina op vakantie te zijn geweest zijn we maar op Kreta gaan wonen en zitten nu bijna om de hoek. Maar, je vraagt om informatie.

Het publiek is divers en bestaat uit een gemiddelde mix van personen, wel afhankelijk van de periode in het seizoen. In juli en augustus vertegenwoordigen de gezinnen met kinderen nadrukkelijk de omgeving. Met begin 30 kun je goed alle kanten uit, je springt niet meer op de bar om door het lint te gaan, maar lig ook niet om 10:00 onder de wol.

Agia Marina ligt dichtbij de stad Chania waar meer dan voldoende uitgangsmogelijkheden voorhanden zijn.

Het strand in Agia Mrina is geheel zand, dat zacht glooiende afloopt in de zee. Dorpen iets meer Westelijk hebben veelal een kiezelstrand. Ik lees dat je keuze bestaat uit een tweetal complexen die aan de hoofdweg zijn gelegen. Mijn advies is; probeer een locatie te vinden die net net iets van de drukke weg verwijderd ligt. Drukte kun je opzoeken, maar rust is iets wat je krijgt.

Veel plezier op Kreta tijdens je vakantie.

• dewie

Bedankt allemaal voor de reacties ….hier kan ik zeker wat mee B)

oja weet iemansd of er 15 augustus ,maria hemelvaart{naamdag van mijn man,,klinkt raar he samen met een griek en dan info vragen over agia marina maar

hij komt van het vaste land} nog iets bijzonders te doen is in agia marina???

groet dewie

• Wibo Kalyves

Voor wat ik hiervan in het verleden heb gezien in Kalyves, wordt er 's-avonds een kerkdienst gehouden, en wordt deze dag verder gewoon in de families gevierd.

• kriti

@ dewie: in de buurt van Agia Marina zijn op/rond 15 augustus diverse panagiria te vinden (panagiri = kerkelijk festival) bij de kerken gewijd aan de Heilige Maagd Maria. Onder andere in: Platanias (dorp ná Agia Marina), Loutraki (iets landinwaarts vanaf Geráni) en Kolymbari. Deze laatste is een vrij grote, druk bezocht en wordt gevierd bij het klooster Gonia (ligt aan de voet van het schiereiland Rodopos).

Ook in Meskla, een dorp aan de voet van de Lefka Ori (ligt op weg richting Omalos) wordt altijd een panagiri gehouden.

De gemeenten Platanias en Kolymbari geven meestal een gedrukte folder uit met alle panagiria in de maanden juli en augustus. Hierin staan ook andere festiviteiten vermeld (bijv. wijnfestival in Vouves, meestal 1e of 2e weekend in augustus en avonden met traditionele live muziek in authentieke dorpen).

Daarnaast wordt er in de stad Chania (8 km van Agia Marina) ook heel veel gedaan in de maanden juli en augustus. Ongeveer in juni wordt het programma bekendgemaakt op de website www.chania.gr ('politiki kalokairi" - culturele zomer Chania), veel voorstellingen met dans/muziek/theater noem maar op. Vaak ook nog bekende Griekse zangers/zangeressen.