Agia Pelagia

  • fien

    Hallo,

    Kan iemand mij wat meer vertellen over Agia Pelagia.

    Bestaat het centrum alleen uit een kleine boulevard of zijn er daarachter nog wat (smalle) winkelstraatjes?

    Wij willen laatste week augustus en 1e week september naar Kreta. Hoe is het dan daar op het strand?

    Overvol of begint het al wat rustiger te worden?

    Zijn er leuke barretjes om na het eten nog wat te gaan drinken 's avonds?

    Alvast bedankt voor de info.

    Gr. Fien

  • Xander - Moderator

    Langs het strand ligt een smalle wandelboulevard. Daaraan liggen alleen maar terrasjes waar je kan eten/drinken en wat winkeltjes..Op dat punt zit je overdag en 's avonds goed.

    Nadeel van het lange smalle strand is dat in de loop van de middag in de schaduw komt, Zon dus weg, Daarnaast is het op het strand vaak gigantisch druk. Je ligt/zit dan als haringen in een ton.

    Dat laatste komt omdat het dicht bij Heraklion ligt en er heel veel mensen vanuit de stad even een duik komen nemen.

    Agia Pelagia zou mijn keuze zeker niet zijn.

  • fien

    Ligt het hele strand dan in de schaduw?!

    Misschien tips wat nog meer leuke dorpjes zijn? eventueel vergelijkbaar met Agia Galini, want

    dat vonden we een héél gezellig dorpje.

  • elindalo

    Kalamaki Beach , grenzend aan Komos Beach, Pitsidia enB)- Matala

  • Xander - Moderator

    Wanneer je aan zee wilt:

    Georgioupolis, Almeryda (Almerida), Kalyves (Kalives).

    Alledrie liggen in het noorwesten tussen Rethymnon en Chania in.

    Alledrie zijn leuke dorpjes waar iets te doen is zonder dat er sprake is van massatoerisme.

    Mooie stranden, vooral bij Georgioupolis een enorm strand van 9 km lang. Op dat strand kan je de rust zoeken, een leuke strandtent met bedjes uitkiezen, wat je maar wilt.

    Aledrie hebben leuke winkeltjes, taverna's, noem maar op.

  • Kees

    Dit zijn zeker goede bestemmingen, mocht je interesse meer in het midden oosten van kreta liggen heb ik ook nog wel wat tips,

  • nathalie

    Beste Kees,

    Ik houd me aanbevolen voor tips in het oosten van Kreta. In juni verblijven we via Corendon twee weken in Piskopani. In die periode hebben we 2 nachten Matala geboekt voor het festival. Verder willen we 3 dagen in het oosten verblijven, om de omgeving daar wat te verkennen. Zelf dacht ik aan de buurt van Kato Zakros, maar alle suggesties zijn van harte welkom.

    Alvast bedankt!

    Hartelijke groeten van

    Nathalie

  • elindalo

    .

  • koos post

    Agia Galini is echt een dorpje. Agia Pelagia is een smalle boulevard met nauwelijks winkeltjes. De weg omhoog is vrij stijl en zit je verderop in een van de hotels dan moet je elke dag een flink eind dalen en klimmen voor je op het strand bent. Een deel van het strand heeft tot 's avonds zon maar het is smal en druk. De eettentjes zijn gezellig en leuk. Het strand is erg geschikt voor kleine kinderen omdat er nauwelijks golven zijn (bij mooi weer). Voor mij is Agia Palagia een fijne plek om daar aan het strand wat te eten of te drinken maar niet om er te verblijven.

  • 10tje

    Xander - Moderator Schreef:

    ——————————————————-

    > Wanneer je aan zee wilt:

    >

    > Georgioupolis, Almeryda (Almerida), Kalyves

    > (Kalives).

    > Alledrie liggen in het noorwesten tussen Rethymnon

    > en Chania in.

    >

    > Alledrie zijn leuke dorpjes waar iets te doen is

    > zonder dat er sprake is van massatoerisme.

    > Mooie stranden, vooral bij Georgioupolis een enorm

    > strand van 9 km lang. Op dat strand kan je de rust

    > zoeken, een leuke strandtent met bedjes uitkiezen,

    > wat je maar wilt.

    > Aledrie hebben leuke winkeltjes, taverna's, noem

    > maar op.

    Hoi Xander,

    Kun jij mij een paar tips geven voor appartementen in deze dorpen? En via welke reisorganisatie zijn deze te boeken? Wij zoeken iets kleinschaligs, voor 5 personen en direct aan zee ivm de kids.

    Alvast dank.

    Groetjes,

    Tineke