Welk dorp?!

• fien

Hallo,

We zijn al weer aan het kijken waar we volgend eventueel heen kunnen gaan.

We houden niet van massa-toerisme, maar het moet ook niet uitgestorven zijn.

We zijn oa op de volgende plaatsen geweest: Parga, Koroni en Stoupa (Peleponessos), Petra + Skala Kalloni (Lesbos), Afissos (Pilion), Karpathos,

Vassiliki (Lefkas), Pythagorion + Kokkari (Samos), Agia Galini (Zuid-Kreta).

Nu zou ik graag willen weten of iemand een soortgelijk dorpje weet op Kreta.

Ik heb al het een ander gelezen over Plakias, maar het schijnt daar nogal hard te waaien…..

Is Georgioupolis misschien iets?

Alle reacties zijn welkom!

Alvast bedankt.

Groetjes, Fien

• GERT EN MARJANNE

Georgioupolis is zeker een leuk plaatsje wij gaan er ieder jaar even naartoe.

Kijk even bij Zoover dan kom je wat te weten over deze plaats.

• elindalo

Mirtos, daar voel je je direct thuis >:D<

• fien

Over Mirtos heb ik inderdaad ook het een en ander gezien en gelezen.

Maar is het niet zo dat de transfer vanaf het vliegveld behoorlijk lang is, of valt dat wel mee?

• Ruud11

Ik rij in precies vijf kwartier van Mirtos via Viannos naar het vliegveld van Heraklion. Binnenkort nog sneller als de rondweg bij Viannos klaar is.

• nirvana studios

Georgioupoli is een groot dorp, waar in de zomerperiode veel toerisme is, en toch heeft het de charme van een dorp met een klein haventje. In de buurt is van alles te zien en te beleven, en het is een ideaal vertrekpunt om Kreta te ontdekken. Neem een kijkje op onze website www.nirvana-studios.com en ontdek de regio…het is ook het begin van het langste zandstrand, ong 10 km….

Waar je ook gaat, Kreta is veelzijdig…

• Vakman

Dat “veel toerisme” is een subjectieve stelling. De eerste keer kwam ik er meer dan 30 jaar geleden. Toen was het heel rustig. Sinds ± 10 jaar geleden kom ik er weer jaarlijks.

Ondanks dat er, m.n. buiten het kleine dorpshart veel is bijgebouwd en er in het seizoen veel mensen zijn, vind ik het er nog steeds, op zondagen aan het strand na, een oase van rust. Nog nooit maakte ik het in het hoogseizoen mee dat ik geen plek vond op een van de terrassen op het dorpsplein.

Dat de rust is gebleven komt denkelijk doordat er geen dico's e.d. zijn, wat het een plaatst maakt waar voornamelijk de oudere toeristen en de jongeren komen die niet primair uit zijn op “alleen”" maar feesten.

Waar je ook veel info en foto's vindt van Georgioupoli en haar omgeving is: hier