Camping Grammen, slechte ervaring!

• Els

Ach Xavier, geef die paspoort gegevens door en verspil er verder geen energie meer aan. Een kleine vergoeding voor de eerste nacht was aardig geweest, maar verder kun je het vergeten. Je bent vrijwillig gebleven. Je had de volgende ochtend gelijk kunnen vertrekken als je accommodatie zo slecht was. En dat het met de dames ongezellig voor je was, dat je geen goedkopere auto kon huren en dat je fiets ook nog kapot ging, dat heeft niets met de camping te maken, daar krijg je geen vergoeding voor. En bijna iedereen weet dat je je paspoort niet af moet geven, maar als je onder druk wordt gezet en misschien ook nog eens doodmoe bent, dan doe je wel eens onverstandige dingen. Ga je lekker op je volgende vakantie verheugen en vergeet deze ervaring, het is de moeite niet waard.

• Xavier

Gradus, Kreta voor mij voorlopig even niet. Wat mij nl.ook opgevallen is, is dat je als noord europeaan, lang,blond, blauwe ogen (om maar even een stereotype te nemen) toch wel vaak in gesprek met lokale middenstanders cq bevolking, vaak de termen Trojka, Merkel, de Jager ed toegeworpen krijgt. Zij (wij) zijn aan alles schuldig wat er mometeel mis gaat in Hellas en vooral de duitsers. Een veel gehoorde opmerking is dat ze herstelbetaling willen van het “geroofde geld” uit WOII, dan zijn ze direct van alle problemen af, denken ze. Een beetje zelfrefllexie is helaas ver te zoeken en ik heb zo het vermoeden dat, mede daardoor, de crisis daar nog veel erger gaat worden, helaas.