Camping Grammen, slechte ervaring!

• Xavier

Net terug van een vakantie op Kreta, had een mobilehome geboekt op Camping Grammeno vlakbij Paleochora. Geen aanrader!!!

Bij aankomst bleek de mobilehome bezet, volgens de oppasser, kon ik er de volgende dag pas in. Ik werd naar een onpersoonlijke kamer gebracht met 3 bedden en een koelkast, pal aan de weg. De volgende morgen met de dame gesproken die ‘mijn’ mobilehome bezette. Het bleek dat ze ook gisteren aangekomen was en haar grotere geboekte caravan niet available was en of ze een nachtje in een andere mobilehome wilde overnachten. Dat wilde ze liever niet en ze vroeg naar de eigenaresse. Deze was niet aanwezig en sprak toch geen engels was het antwoord, dan maar de manager, die was ook niet aanwezig, en dus moest ze het doen met een zeer jonge Albanees die van toeten nog blazen wist. Dat was mij dus ook overkomen. Toen Maria, de manager, eindelijk arriveerde was het allemaa mijn schuld, ik moest niet zeuren want ik had toch immers een bed gehad voor de nacht…..Wederom vroeg ik naar de eigenaresse, die bleek nog steeds niet aanwezig en bellen kon niet, want ze sprak geen engels, frans of duits (internationae camping!)

Om een lang verhaal kort te houden, in de mobilehome was wel een fornuis maar er mocht niet gekookt worden vanwege ‘luchtjes’, er was een algemene keuken waar de broden de deur uitliepen en uit de eieren kuikentjes kwamen ;-(

de receptie was de hele tijd onbemand waardoor je iedere keer je iets willde vragen je de gehele camping moest afstruinen voor Addy, de albanees, die zijn uiterste best deed. Bij betaling geen reductie, excuus of gebaar van welke order dan ook. Mijn week was vernaggeld (had er 2 willen blijven!) en ben zeer teleurgesteld vertrokken. Absoluut niet aan te raden deze camping, Xavier

• Wilma

@Xavier, had je ook al vooraf betaald?

• Xander - Moderator

Met alle respect. Ik was weer weggegaan.

Ik zou m'n vakantie niet laten vergallen door een accommodatie waar je volkomen ontevreden mee bent.

• Xavier

Beste Wilma & Xander,

Nee ik had gelukkig nog niets vooruit betaald en had bedacht 2 weken te blijven en dat werden dus maar 5 dagen. Toen de band van de gehuurde fiets leegliep en ik helemaal geen kant meer op kon was het genoeg. Was graag eerder vertrokken maar er was terplaatse geen auto meer in de verhuur en sinds dit jaar schijn je een motorrijbewijs nodig te hebben om zelfs maar de kleinste brommer/scooter of motor te huren en met de versleten mountainbike, die ik als alternatief maar gehuurd had, kom je op Kreta ook niet echt ver ;-) Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de eigenaresse deze prachtig gelegen camping, want dat is het zeker, 3 jaar geleden overgenomen heeft en het sindsdien klachten regent en het hollend achteruit is gegaan. Zelf vond ik de atmosfeer die er hing ook niet erg aangenaam en ik heb het sterke vermoeden dat ze liever vrouwelijke clientele hadden dan mannelijke…..,aangezien de eigenaresse duidelijk meer in het eigen geslacht geinteresseerd was. Groet Xavier

• Els

Eind september en geen auto meer te huren? Lekke band en geen vervangende fiets beschikbaar? En waarom hier jouw vermoedens van de geaardheid van de eigenaresse melden? Wat heeft dat met de kwaliteit van de camping te maken. Snap trouwens niet (behalve dat je mobielhome niet naar wens was) wat de rest van jouw onbegrijpelijke pech allemaal met de camping te maken heeft. Zijn in het verleden heel vaak eind september op de bonnefooi naar Griekenland geweest en als een accommodatie niet beviel gelijk weer vertrokken (kan ook met een taxi hoor) want er is dan overal plaats genoeg. En ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat je eind september geen auto meer kunt huren. Je hoeft maar met je vraag of probleem een café/restaurant binnen te lopen en je wordt aan alle kanten geholpen is mijn ervaring.

• Xavier

Dag Els,

Je hakt er direct lekker in met al je oordelen!

Kennelijk ben je nooit in het zuiden van Kreta geweest, dat is nogal dun bezaaid in vele toeristische zaken. 2 autoverhuurbedrijfjes naast elkaar in het centrum van Paleochora en alleen nog maar de duurste (55 e p/d) klasse te huur. Fietsverhuurbedrijf gebeld met het verzoek tot assistentie. Het antwoord: “ Ga maar aan de weg staan en hou maar een pick-up truck aan en laat die je maar naar hier brengen” Gastvrij Hellas! De geaardheid vermeld ik, zeker niet om te discrimineren, daar er hoofdzakelijk lesbische stelletjes waren en die hebben het nu eenmaal niet zo op de mannen (is en was mijn ervaring!) het waren vrienden of kennissen van de eigenaresse wat een nogal gesloten bolwerk werd en dat vind ik niet alleen jammer maar ook een beetje triest. Meestal is een camping gezellig en ontmoet je wel andere gasten voor een babbeltje, drankje of een BBQ, helaas hier niet. En het feit dat er geen gebruik gemaakt mocht worden van het gasfornuis in de mobilehome, je de algemene keuken gebruiken moest kwamen we elkaar nog wel eens tegen en kon er nog een Yassas vanaf. Beetje duidelijker, Els?

• Els

Sorry Xavier, was niet mijn bedoeling te hakken en te oordelen. Misschien heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt maar wilde alleen melden dat het me verbaast wat je hebt meegemaakt. Zoveel ongezellige en onbehulpzame mensen tegen komen in één week vakantie is echt pech hebben, want dat is echt heel uitzonderlijk in Griekenland. En na je verdere uitleg snap ik ook wel dat het ongezellig was voor jou op de camping. Ik begreep trouwens eerst uit je verhaal dat je de eigenaresse met geen mogelijkheid te pakken kon krijgen, zelfs niet kon bellen. Daarom vond ik het een beetje raar dat je je vermoedens ging uiten over haar geaardheid. Blijkbaar heb je haar toch vaak ontmoet omdat je veel last had van haar gedrag. Voor je het weet ontstaan er dus misverstanden. Maar dat je daar een rottige week hebt gehad is me wel duidelijk hoor. Jij hebt dus meer geduld dan ik, ik was echt na één dag alweer vertrokken.

• Xavier

Geeft niks hoor Els, ik kan je verbazing ook best begrijpen daar ik zelf ook nogal flabbergasted was.Ik kom al 20 jaar in Hellas, en dat is natuurlijk niet voor niets, maar de voorvallen in deze paar dagen had ik nog nooit mee gemaakt. Maar ja voor alles geldt een eerste keer, toch. Idd was de eigenaresse af en toe aanwezig, maar vreemd genoeg nooit op de momenten dat ze nodig was, en als ze er wel was was ze dus immer omgeven door andere mevrouwen ;-). Het feit wil ook nog dat ik mijn paspoort moest achterllaten bij de fietsenverhuur (ooit meegemaakt?!) en ik zodoende bij aankomst op de camping niet direct kon worden geregistreerd, op de avond voor vertrek (na 5 dagen) wilde ze ineens mijn paspoort hebben voor registratie. Ik had op dat moment geen behoefte om daar aan mee te werken. Bij thuiskomst was er een 1regel mail of ik ff mijn paspoort gegevens wilde doormailen. Tuurlijk! Maar na excuses en een refund. Wordt vervolgd…….

• Xander - Moderator

Ingrijpen door moderator

Daar gaan we weer: op de man spelen en elkaar afzeiken.

Berichten derhalve verwijderd.

• Gradus

Ik hoop niet dat Kreta nu voorgoed heeft afgedaan want er zijn genoeg plaatsen waar je wel welkom bent.