lang parkeren heraklion airport

• jan en carin

Beste Kreta-gangers,

Wij zijn van plan om volgend jaar op Kreta een auto te kopen en deze op Heraklion Airport voor een langere periode te parkeren. Ik heb gelezen dat er prive parkeerplaatsen worden geëxploiteerd. Daarnaast kan er op de reguliere parkeerterreinen worden geparkeerd. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe is het met de veiligheid gesteld? Heeft er iemand info over de parkeerkosten?

Alle tips zijn welkom.

Jan en Carin.

• Justin

Beste Jan en Carin,

Wij doen ongeveer het zelfde…Als wij voor 6 weken of zo naar Nederland komen parkeren we onze auto op de parkeerplaats bij het vliegveld. Tot nu toe waren de prijzen als volgt. de eerste 7 dagen betalen we 7 euro per dag, verder staan we gratis tot dag 30 daarna betalen we we weer de eerst volgende 7 dagen 7 euro per dag.. Kortom of we nu 6 weken of 2 maanden parkeren maakt geen verschil in prijs… 8 dagen of 30 dagen ook niet …vandaar dat sommigen 49 euro voor 8 dagen veel vinden en anderen weer zeggen dat het goedkoop is want zij stonden wel 30 dagen..

Over veiligheid… wij hebben nooit een probleem gehad.. we parkeren dan wel niet vooraan maar gaan wat verder van de uitgang parkeren …minder druk daar.. Wij doen dit al een jaar of 5..Voor langere tijd worden we gebracht en gehaald door vrienden…hopelijk heb je hier iets aan..

Veel succes

• Xander - Moderator

Ze hanteren een heel vreemd tariefsysteem vind ik, maar voor langparkeerders wel interessant.

• jan en carin

Dag Justin,

Bedankt voor je reactie. Dat helpt ons een stap verder. Kleine vraag nog: dek jij de auto af met een hoes? En de wielen?

M.vr.gr.

Jan

• Justin

Ik doe alleen zo een schermdoek voor de voorruit.. wel heb ik wat glassex en een rol keuken papier . is toch handig als de ruit er vuil is en ik s'avonds moet rijden..Over de wielen heb ik nog nooit iets gedaan ook niet als de auto thuis voor het huis staat.

Wij hebben de auto inmiddels 4 jaar en zijn erg blij dat we gekocht hebben… al was het verhuurbedrijf erg vriendelijk en behulpzaam … Nog steeds hebben we goeie contacten met de eigenaar.. Succes.