Vervoer van cherso naar chania airport

• Jilzz

Dag allen..

Wij verblijven een aantal weken net buiten chersonissos.

We vliegen naar en vanaf vliegveld Chania.

Van chania naar ons verblijf worden we opgehaald.

De terugreis kan dat helaas niet.

Wat is raadzaam om te doen?

De bus? Dan moeten we een dag eerder weg, en een nacht in chania verblijven.

Of is een auto huren een optie?

Iemand hier ervaring?

Mvg

Evelyne..

• chris

Een dag eerder weg en een nachtje hotel is geen straf. Zo kun je toch een blik werpen op het mooiste deel van Kreta.daarna wil je nooit meer naar Cherso..

• Kees

Je hoeft niet een dag eerder weg als je met de bus gaat.

Je neemt de stadsbus of een taxi naar het busstation in Heraklion.

Daar neem je de snelle busverbinding Rechtstreeks naar Chania die stopt alleen maar op het busstation in Chania. (2 uur rijden ongeveer)

Daar neem je de bus rechtstreeks naar het Vliegveld.

Zeer snelle en goedkope manier om van Chersonisos naar Chania te gaan.

Niks dag eerder en hotel nemen allemaal niet nodig.

Succes er mee.

• Wibo Kalyves

Is wel even afhankelijk van de vertrektijd van je vlucht vanaf Chania.

Met inbegrip van je inchecktijd.

Dus goed checken met welke bus je zou moeten vertrekken vanaf Heraklion.

• Kees

Ja maar dat spreekt natuurlijk voor zich dat je moet controleren welke bus je moet nemen neem aan dat, dat niet uitgelegd hoeft te worden.

• kriti

De reistijd van Hersonissos naar Heraklion bedraagt bijna 1 uur busschema Hersonissos-Heraklion

De reistijd van Heraklion naar Chania bedraagt 2 uur en 45 minuten busschema Heraklion-Chania

De reistijd van Chania naar Chania airport bedraagt 30 minuten busschema Chanai - airport CHQ

Zonder alle overstaptijden die ik toch wel ruim zou nemen, kom ik op bijna 4,5 uur reistijd uit.

Jilzz…. volg het advies van Chris, ga een dagje eerder, geniet van de mooiste stad van Griekenland, Chania en reis een dag later met de bus naar Chania airport.

Huur je een auto, dan zul je i.h.a. achterlatingskosten moeten betalen maar is eventueel ook een optie.

• Kees

Rustig rijdend met de auto uit Cherso ben je in deze tijd ook drie uur onder weg.

Zweedse en Noorse vrienden doen het elk jaar diverse malen omdat zij een woning hebben hier en zijn van het vliegveld naar deze regio gemiddeld net geen 4 uur onderweg dus prima te doen op een dag denk ik maar zo.

die nemen wel een taxi van en naar het vliegveld in Heraklion en Chania naar het busstation iets duurde maar stukken sneller dan de bus die overal stopt

Busrit Heraklion Chania verschiilt in tijd op welk moment van de dag en het jaar het is qua drukte maar duurt inderdaad nooit langer dan de opgegeven tijd vaak wel korter.

• jilzz

Dank allen voor het meedenken.

De snelle bus verbinding spreekt ons wel aan.

Hoewel ik idd al gehoord heb dat Chania de moeite waard is om te bekijken.

Ik ga jullie tips eens napluizen, en laat jullie weten wat we gaan doen.

Nogmaals dank.

Miss kom ik nog terug voor evt vragen.

• Jilzz

Ons vliegtuig vertrek om 11.30.

Dan zal het niet lukken denkmik om met de bus op tijd op het vliegveld arriveren.

• Dik

Misschien is dit een mogelijkheid,

neem contact op met auto verhuur bedrijven, die hebben soms auto's staan die terug moeten naar een bepaalde plaats,

of klaargezet worden voor gasten die daar landen, kan je die misschien goedkoop gebruiken.

Ik weet dat sommige dat doen, is goedkoper dan weg brengen of met een transportbedrijf meegeven.

succes ermee