IKEA op Kreta

• Bart

Zie hier het vestingkje van Ikea in Heraklion!

• SuzieQ

Wij reden er in Chania toevallig langs.

Volgens mij gingen er toeristen naar binnen… zeker op zoek naar Zweedse gehaktballetjes……. ;-)

• Estherhil

Weet iemand toevallig hoe je op de Griekse Ikea site kan bestellen als je geen grieks kan lezen:S

Ik wil namelijk meubels bestellen vanuit Nederland en die laten versturen naar ons adres op Kreta.

Afgelopen winter zijn we in de ikea winkel geweest en het is mogelijk om het meteen naar je huis te laten sturen.

Maarja…….. het grieks hebben wij nog niet onder de knie ;)

groetjes Esther

• Kees

Via de Google vertaalmachine kan je de site vertalen in het Nederlands en kan je vrij gemakkelijk bestellingen doen.

Let wel op, op Kreta moet je betalen voor de bezorging.

• Wibo Kalyves

Bij IKEA in Chania kun je alleen in de winkel bestellen, en vooruit betalen.

Na ongeveer 4 werkdagen kun je de bestelling bij hen afhalen, of eventueel tegen een kleine vergoeding bij je thuis af laten leveren.

IKEA Chania is alleen een kleine showroom, en alles moet vanuit het distributiecentrum in Athene komen.

Bestellen via de web-site is dus niet mogelijk.

Dit is tevens mondeling aan ons bevestigd tijdens ons bezoek aan IKEA Chania.

Hoe de situatie in Heraklion is, is mij niet bekend. Maar ik stel me zo voor dat het niet anders zal zijn dan in Chania.

• Xander - Moderator

Zoals Wibo het beschrijft klopt helemaal.

Ik was 3 weken geleden nog bij IKEA in Chania, en het personeel heeft de procedure zo beschreven.

• Bart

Zoals Xander het beschrijft klopt helemaal.

Ik was verleden jaar nog bij IKEA in Heraklion, en het personeel heeft de procedure zo beschreven.

• Kees

De vraag was hoe je kan bestellen op de IKEA site als je geen Grieks kan die vraag is beantwoord.

Je kan de artikelen op de luchthaven van Athene laten afleveren en vandaar verder transporteren, na informatie te hebben gevraagd wil IKEA het zelfs tegen kostenvergoeding naar Kreta brengen uiteraard bij vooruitbetaling.

• Estherhil

Iedereen vriendelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Vandaag contact gehad met Ikea Athene.

In princiepe zijn alle bestelnummers gelijk, alleen is niet overal dezelfde collectie en hanteren ze niet overal dezelfde prijzen.

Ik moet een bestellijst maken en deze doorbellen naar Athene. Zij geven mij een ibannummer waarnaar het verschuldigde bedrag overgemaakt kan worden. Na 5 dagen nemen zij contact op om te laten weten of de betaling is aangekomen.

Zij hebben mij een telefoonnummer gegeven van hun vervoerder en die brengt het inderdaad tegen een vergoeding per item (hoe meer des te goedkoper) naar je huis.

Nu nog druk in de weer met de vertaalmachine en de Ikea website en hopelijk heb ik dan snel de lijst klaar.

Afgelopen winter heb ik Ikea Heraklion bezocht en dit is ook alleen een afhaalpunt met een kleine showroom.

Hier kun je rechtstreeks bestellen.

Groetjes Esther

• Kees

Dat bedoel, dat antwoord heb ik ook gehad dus het is wel degelijk mogelijk om via de website te bestellen.