Weet iemand toevallig hoe je op de Griekse Ikea site kan bestellen als je geen grieks kan lezen:S
Ik wil namelijk meubels bestellen vanuit Nederland en die laten versturen naar ons adres op Kreta.
Afgelopen winter zijn we in de ikea winkel geweest en het is mogelijk om het meteen naar je huis te laten sturen.
Maarja…….. het grieks hebben wij nog niet onder de knie
groetjes Esther
Bij IKEA in Chania kun je alleen in de winkel bestellen, en vooruit betalen.
Na ongeveer 4 werkdagen kun je de bestelling bij hen afhalen, of eventueel tegen een kleine vergoeding bij je thuis af laten leveren.
IKEA Chania is alleen een kleine showroom, en alles moet vanuit het distributiecentrum in Athene komen.
Bestellen via de web-site is dus niet mogelijk.
Dit is tevens mondeling aan ons bevestigd tijdens ons bezoek aan IKEA Chania.
Hoe de situatie in Heraklion is, is mij niet bekend. Maar ik stel me zo voor dat het niet anders zal zijn dan in Chania.
De vraag was hoe je kan bestellen op de IKEA site als je geen Grieks kan die vraag is beantwoord.
Je kan de artikelen op de luchthaven van Athene laten afleveren en vandaar verder transporteren, na informatie te hebben gevraagd wil IKEA het zelfs tegen kostenvergoeding naar Kreta brengen uiteraard bij vooruitbetaling.
Iedereen vriendelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Vandaag contact gehad met Ikea Athene.
In princiepe zijn alle bestelnummers gelijk, alleen is niet overal dezelfde collectie en hanteren ze niet overal dezelfde prijzen.
Ik moet een bestellijst maken en deze doorbellen naar Athene. Zij geven mij een ibannummer waarnaar het verschuldigde bedrag overgemaakt kan worden. Na 5 dagen nemen zij contact op om te laten weten of de betaling is aangekomen.
Zij hebben mij een telefoonnummer gegeven van hun vervoerder en die brengt het inderdaad tegen een vergoeding per item (hoe meer des te goedkoper) naar je huis.
Nu nog druk in de weer met de vertaalmachine en de Ikea website en hopelijk heb ik dan snel de lijst klaar.
Afgelopen winter heb ik Ikea Heraklion bezocht en dit is ook alleen een afhaalpunt met een kleine showroom.
Hier kun je rechtstreeks bestellen.
Groetjes Esther
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?