Ida village 1 en 2

• abil

weet iemand hoe ver het klimmen is naar Ida village 1 en 2

ligt het erg hoog

• chris

Prima om het hier te vragen, maar eigenlijk zou zoiets basis-informatie moeten zijn van de reisorganisatie.

• abil

ja maar die schrijven b.v. zoveel km dat is leuk maar zoveel km klimmen…..

ik lees het liever van iemand die ongeveer weet waar het ligt

ligt het vrij onderaan of helemaal bovenaan

dit is informatie waar ik wat mee kan

• Carin

Had net in het andere draadje gereageerd. Het ligt dus niet erg hoog. Vijf minuten en je bent beneden (misschien zelfs nog wel korter). De weg naar boven is wel wat steil, maar heel goed te doen. En het is maar een kort stukje. Als je nog meer vragen hebt over Ida Village e.o. dan hoor ik het wel! Wij zijn er meerdere keren geweest.

• abil

hoi Carin,

hier heb ik wat aan bedankt voor deze informatie

heb ik dus nog wat vragen

waar kom je ongeveer beneden uit?

normaal zit ik altijd in een wat kleinschalig complex

hoe groot is dit complex eigenlijk en ik reis alleen heb je nog aanbevelingen van kamers

bv goed uitzicht of lekker rustig, gunstig gelegen enz..

• Carin

Bijgaand hun website, maar misschien had je deze zelf ook al gevonden: http://www.ida-village.nl

Het is redelijk kleinschalig, 60 appartementen. Als je naar beneden loopt en je steekt de weg over dan kom je uit bij Star Beach. Loop je bij Star Beach verder door naar rechts, dan kom je bij een paar leuke zandstrandjes (mocht je niet van Star Beach houden ;-)). Wij gingen trouwens bijna elke avond de heuvel op en dan eten in Koutouloufari. Zo gezellig daar (maar misschien ken je het wel). Maar goed, ik wijk af… Je vroeg niet om tips… ;-)

Wat appartement betreft vind ik last advies te geven. Er zijn heel veel leuke plekjes in ieder geval. Met balkon en met terras. Er zijn appartementen met uitzicht op zee, maar ook met uitzicht op het zwembad en de zee. Je hebt rustige plekjes, maar ook drukkere. Het is maar net wat je wilt. Alhoewel ze de appartementen vantevoren indelen en je op dat moment niet de keuze hebt om te kiezen. Je kunt eventueel contact met ze zoeken via hun website en je voorkeur aangeven. Niet geschoten is altijd mis!

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel!

• abil

Carin,

hartstikke bedankt voor je duidelijke uitleg nu weet ik waar ik zit.

Kom al jaaaaren op Kreta maar meestal oud chersonisos

mijn vrienden hebben sinds enkele jaren in koutouloufari hun restaurant oneiro

ga meestal met hen mee naar een klein strandje iets voorbij lychnos museum

en met haar broer ging ik vaak tussen de middag eten bij een strand taverna in malia (:P)

• Carin

Graag gedaan! De beheerders van Ida Village zijn trouwens ook erg aardige en behulpzame mensen. Altijd een leuke sfeer op het complex!

Oniro ken ik wel. Heerlijk eten en een prachtig uitzicht!! Zijn er regelmatig geweest.

Alvast een fijne vakantie!

• abil

dank je wel gaat zeker weer lukken

• Moment

http://www.zoover.nl/griekenland/kreta/chersonissos/ida-village-1-en-2/appartement