Auto huren Chersonissos

• Kimberley

Goedendag,

September eindelijk weer de mogelijkheid om Kreta te bezoeken en ditmaal ook weer in Chersonissos. We kwamen hier 10 jaar terug altijd en dan was de autohuur erg makkelijk en goed geregeld.

Helaas sinds de komst van Helse vakanties op televisie, wordt je wel met je neus op de feiten gedrukt en list en bedrog. Nu komen we daar al 10 jaar niet meer en zouden wederom graag een auto huren.

Weet iemand een betrouwbaar adresje voor een auto voor 7 a 8 dagen? We hebben behoorlijk wat oude bekende op te zoeken, dus een comfortabele, maar kleine auto is welkom.

Tevens de vraag, hoe zit het met verzekeringen? die zaten er vroeger standaard bij in, maar ik begreep dat je nu apart een glasverzekering moet afsluiten?

Ik moet nl denken aan het programma, waar een auto werd gehuurd door een stel, keurig afgeleverd en opeens volgden er rekeningen voor schade aan onderzijde auto. Die is niet gecheckt voorafgaande, maar werd wel verhaalt op de toeristen. Dit soort geintjes kunnen en willen we ons uiteraard niet permitteren ;)

Hopelijk heeft iemand een fijn adres voor onsin Chersonissos.

Vriendelijke groeten,

Kimberley

• Mick62

Kan je Crete-holidays aanbevelen. Even googlen en dan vind je hun website. Ze zijn zeer goedkoop en leveren de auto gewoon bij je appartement of hotel af en halen hem ook weer op! Verder is alles bij inbegrepen. Ze opereren vanuit Nederland.

Groeten Mick

• Kees

Errug duur deze firma gewoon ter plekke regelen is veruit de goedkoopste manier en als je de Engelse taal goed beheerd komt het allemaal goed

Ik ken diverse zeer betrouwbare en goede verhuurders in de regio van Chersonisos waar je ter plekke heel goed kunt huren.

• Mick62

Vind ik zelf wel meevallen. Als ik voor 170 euro 6 dagen lang een hyundia Getz kan huren vind ik dat niet duur. Ik heb al vier jaar lang daar mijn auto gehuurd bij hun en ook nooit problemen gehad. Ook niet toen ik een keer op de laatste dag over een kei reed en mijn stuur scheef kwam te staan. Ik had het keurig gemeld en daarna niets meer van gehoord. Ook als ik ze vergelijk met andere aanbieders vind ik zeniet extrsem duur. Uiteraard kan jij een andere ervaring hebben met ze..

Mick.

• Kees

Die heb ik ja >:D<

• elindalo

Persoonlijk zal ik nooit meer naar Cherso gaan. Kreta is zeker meer dan dat. Maar ieder zijn gedacht natuurlijk.

• Wilma

elindalo Schreef:

——————————————————-

> Persoonlijk zal ik nooit meer naar Cherso gaan.

> Kreta is zeker meer dan dat. Maar ieder zijn

> gedacht natuurlijk.

Inderdaad, ieder zijn/haar gedachten hierover,

Ik heb hier met vele mensen over gesproken… als je nog nooit op Kreta bent geweest , of tientallen jaren terug is het zoeken ,,als een naald in een hooiberg,,

de meeste mensen die voor het eerst naar Kreta toe gaan ,kiezen dan al snel voor Chersonissos… want ja je moet toch ergens beginnen,

Daarna beginnen hun zoektochten vanzelf wel weer naar een andere plaats/streek

Maar dat was de vraag niet van Kimberley… die ging over waar je het beste een auto kan huren ….

Kimberley… Maak je door al die programma's op de TV niet te druk….

De autobodem is nooit verzekerd, dat is een feit! maar als je gewoon netjes op de autowegen blijft rijden en niet op die onverharde wegen rijdt is er niets aan de hand en zal er ook nooit iets gebeuren met die bodem!!

Als je een auto gaat huren… loop dan eerst samen met die verhuurder om die auto heen!

Als je dan een kras of een deukje ziet bij die auto…. bespreek dat gelijk met hem/haar EN maak daar dan OOK gelijk foto's van!!

Dan heb je altijd een bewijs dat die kras of deuk er al in zat ,,voordat,, jij het ging huren!!! hihi, de dag en tijdstip staat altijd op je camera, duss mochten ze praatjes gaan maken heb je hierover altijd een tegen bewijs dat die beschadigingen er al in zaten ,voordat jij het ging huren….(de verhuur tijdstip staat ook op je contract …als het goed is!!)

Als je de auto weer terug brengt, laat dan ook altijd ondertekenen op je kopy van je huurcontract( en die vooral zelf bewaren ) als je de auto weer netjes hebt terug gebracht!.

• Xander - Moderator

……….De autobodem is nooit verzekerd, dat is een feit!

Dit is niet helemaal waar. Er zijn wel degelijk verhuurders die expliciet in hun voorwaarden op hebben genomen dat de onderkant en banden wel zijn verzekerd, net zoals er verhuurders zijn die het expliciet uitsluiten.

En dan nog kan de praktijk anders uitwijzen.

Zo sluit mijn verhuurder het op het contract uit, maar toen het een keer puntje bij paaltje kwam en er een dikke schroef in een van de banden zat was er niets aan de hand. Ik kreeg meteen een vervangende auto, en later op de dag kreeg ik de auto met een nieuwe band er op weer terug.

De verhuurders willen gewoon niet dat je met een personenauto off the road of over slecht begaanbare onverharde wegen gaat rijden. Logisch, dat doe je met je eigen auto ook niet, dus waarom dan wel met een huurauto (hoewel sommige toeristen daar heel anders over denken).

Wanneer je het zeker wilt weten vooraf vragen en je laten aanwijzen op het (Engelstalige) contract waar de clausule staat. En dan pas ondertekenen.

Wanneer er niets over op het contract staat is de bodem c.q. banden in ieder geval wel verzekerd wanneer je ‘full insurance’ hebt. Dan moet je uiteraard ook het volledige eigen risico afkopen want een band vervangen valt qua kosten doorgaans lager uit dan het eigen risico hoog is.

• Arthur

Iedere verhuurder hanteert zijn eigen regels, iedereen die al vaker op kreta is geweest heeft wel zijn of haar favoriete autoverhuurder, doordat het (your me friend you get best price) zijn geworden, de prijs, de service,enz.

• Xander - Moderator

Wanneer een verhuurder geld aan je kan verdienen ben je al snel ‘vriend’ :-)

Geldt ook voor veel horeca trouwens.