Vakantie dorpje

• Wendy

Goedemorgen!

Wie o wie kan mij adviseren? Ik wil in begin september samen met mijn vriend naar kreta. Wat is een leuk dorpje wat aan de volgende criteria voldoet:

- gezellig dorpje met restaurantjes / wat terrasjes. Authentiek gevoel , maar mag best toeristisch zijn. Liever geen kermis a la lloret.

- aan het (zand) strand

- in de buurt activiteiten als wandelingen in een gorge a la samaria kloof (hoeft niet die te zijn). Max 30 min met auto

• Wibo Kalyves

Ik zou zeggen, kom naar de Apokoronas op Noordwest Kreta in de buurt van Chania.

Kalyves heeft nog de authentieke uitstraling van een grieks dorp, is zeer levendig in de zomer, maar zeker niet al te toeristisch.

Dit dorp is absoluut niet te vergelijken met bijv. Kato Cherso of Malia, of zoals in je vraag Lloret.

Het heeft een breed zandstrand, en je kan tot ongeveer 40 meter de zee in wandelen met tavernas en terrasjes te kust en te keur. en het is een goede uitval basis voor het maken van wandeltochten,

Omalos waar de ingang van de Samariakloof is bevind zich op 45 minuten tot een uurtje rijden vanaf Kalyves.

De bus brengt je evt in 20 minuten naar Chania, en Rethymon is ongeveer 30 KM hier vadaan.

Accomodaties zijn hier nog volop te vinden tegen een zeer schappelijke prijs.

Veel succes met je zoektocht, en veel plezier tijdens je vakantie op Kreta.

Mocht je meer willen weten over bijvoorbeeld accomodaties stuur mij dan even een PB.

Groet Wibo Kalyves.

• Xander - Moderator

In de Apokoronas aan de kust liggen nog twee hele leuke dorpjes: Almerida en Georgioupolis. In beide dorpjes is ruim voldoende accommodatie te krijgen.

Beide dorpjes hebben ook geen ‘Lloret’ aspiraties, maar zijn wel heel gezellig.

• j.houdijk

Kokkini Hani, ligt tussen Chessonisos en Heraklion(hoofdstad)in.Beide ongeveer 1/2 uur met bus

• Kees

Kokkini Hani daar moet je niet wezen erg weinig strand ja kilometer verderop, en absoluut niets te doen al jaren vreselijk stil en uitgestorven.

Ik kan het weten woon er vlakbij maar wij zoeken dan ook de rust en geen vakantie drukte.

• Vakman

Ik kan me volledig vinden in wat Xander schrijft.

Wat ik er aan wil toevoegen is dat vanuit die dorpjes veel “activiteiten” in de regio makkelijk bereikbaar zijn.

Zowel wandelend als ook op een twee- of in een vierwiel voertuig.

Om een indruk te krijgen van de regio vind je target="_blank">hier veel foto's.

Als je zoekt naar een eenvoudige, goedkope leuke en rustige acco kan je ook op die site terecht.

• Henkjan

Voor een authentieke Griekse vakantie moet je toch naar de zuidkust van Kreta. Leuke plaatsen die aan jouw beschrijving voldoen zijn: Matala ( kijk op www.sunweb.nl of www.corendon.nl ) Mirtos ( www.interfact-travel.nl ) of Plakias ook te boeken bij www.corendon.nl of Neckerman..

succes Henkjan

• GERT EN MARJANNE

Klopt wij zijn ook even in deze plaatjes geweest niets mis mee.

Kijk anders ook even op Zoover hier kun je ook veel uit halen Wendy.

• Chrisn

Aan de Zuid Oost Kust ligt Makrigialos, bekijk de video over dit leuke plaatsje

Makrigialos Video

• Dor 76

Mooi filmpje, ziet er mooi uit erg rustig, ik mag wel zeggen heel erg rustig !!!

of liever gezegd, een dooie boel.