olijfhout

• dashboot2005@hotmail.com

Bedankt voor de info,ik wil heel nederland aan de barbecue helpen.

Groeten uit een zonnig Rotterdam.

Jan-Kreta

• Bart

Graag gedaan Jan!

• Arthur

Dus inplaats van een fles olie of raki, nemen we een bosje olijfhout mee naar NL, heb je wel kans dat binnen 5 jaar alle bomen gekapt zijn, de Kretenzers die dit lezen ruiken nu al business :D

• Bart

Néé, we hebben 't hier over snoeihout @Arthur. Dat lijkt mij een product wat geld op kan leveren.

Wordt nu vaak toch maar verbrand, wat op z'n beurt weer rook- en geuroverlast kan veroorzaken……

• Arthur

Snoeihout mits gedroogd wordt gebruikt om de BBQ aan te steken dus onder de kolen, om echt te BBQen moet je toch echt de dikkere gedroogde stukken hebben die blijven langer smeulen wat de bedoeling is.

• Bart

Néé @Arthur, de dunne Olijf-twijgen zijn prima om de boel aan de praat te krijgen!

Het snoeiafval met een dia van ca 4 tot 7 centimeter is prima voor 't echte werk….

• W.

Ik vraag me af hoe jullie barbequen. Normaal heb je daar toch echt houtskool voor nodig en geen snoeiafval. Of gaan jullie eerst een berg snoeiafval verbranden om zelf jullie houtskool te maken ? ( en gewoon verbranden levert geen echt houtskool op ,daar heb je toch echt een apart procede voor)

• Arthur

@Giel/Wil, de grieken maken hun houtskool of kolen meestal aan met kleine twijgjes en takjes, aanmaak blokjes zijn voor malaka's.

• W.

Eer je van die dikke takken houtskool hebt gemaakt heb je in Nederland toch allang de milieupolitie aan de deur gehad.

• Olijfje

ETSI INE!!