olijvenhout voor de barbecue

• Bart

De genoemde site heeft als belangrijkste product olijfolie @Xander. Aangezien door de economische omstandigheden brandstof nu al haast onbetaalbaar is geworden, zoekt men hier naar alternatieven die gevonden worden in het restmateriaal bij de olijfolie-perserij. De pitten blijken ná verkoling een waardevol product op te leveren voor koken, verwarmen en dus zeker óók voor de BBQ. Mijn insteek voor de zoektocht naar een olijf-gerelateerde BBQ brandstof ging natuurlijk meteen uit naar Kees en z'n shop. Kees woont zoals hij regelmatig ventileert, al geruime tijd op Kreta en weet dus de wegen om e.e.a. te organiseren en te leveren. Iedereen gelukkig lijkt mij zo,,,,,,! Maar, als ik hiermee buiten m'n boekje ga dan hoor ik dat graag.

Gr. Bart

• dashboot2005@hotmail.com

Goeie middag allemaal,

Bedankt voor de reacties,ik heb van Kees een emailtje gekregen.

Olijfhout is goed voor je astma.Ik kan momenteel zelf niet naar Kreta

komen,Heb vorig jaar een hartstilstand gekregen en ik zit nog onder de medicijnen.

Ik vraag me af of ik op Kreta de zelfde medicijnen kan krijgen.

Groeten uit een zonnig Rotterdam,

Jan-Kreta.

• Wilma

In Nederland zijn ook verschillende adressen waar je olijfhout voor de BBQ kan kopen waaronder deze olijfhout voor de BBQ

Als je even op google zoekt vind je meerdere sites die olijfhout verkopen in NL ..

• Kees

Lekkere prijs voor een paar aanmaak blokjes waar de geur van olijfhout aan zit,

14.95 euro beetje duur voor BBQ en heeft niet veel of niets met olijfhout te maken op de geur.

Het olijfhout wat je hier kan kopen in grotere en kleinere stukjes koop je niet in Nederland en zeker niet op deze site.

• rapunzel007@hotmail.com

De 3 draadjes over olijfhout zijn samengevoegd.

Is qua volgorde helaas niet helemaal goed gegaan.

• rapunzel007@hotmail.com

Hallo Jan

Kun je je medicijnen niet zelf meenemen? weet niet welke je hebt? anders even je cardioloog vragen?

• Wilma

Nou ja, het is idd nogal duur uitgevallen maar als er dan toch geen andere verkoop in NL is ….en je persee olijfhoutjes wilt voor een bbq. alleen voor jezelf.. tja ..dan is dat toch wel aardige een alternatief voor die paar keer per jaar dat je gaat bbquen … want met een heel container olijfhout ( die Jan wilt) ,kan heel Rotterdam wel gaan bbquen…

Ik zag wel dat verschillende houtbedrijven in NL , die allerlei soorten hout verkopen waaronder ook Olijfhout en ook nog eens pallets ,,puur natuurlijk hout,, waaronder leuke kleine blokjes die eventueel makkelijk in een bbq gebruikt kunnen worden !!

btw ,dat Olijfhout goed voor je astma. is , kan ik nergens vinden op google… en zeker niet brandend olijfbomenhout , want dan stik je nl de moord als je in die rook staat ;) en dat kan zeer zeker niet bevordelijk zijn als iemand al last van astma heeft … dat schijnt toch wel een kerkelijk bijgeloof te zijn … dat olijfhout overal goed voor is!!

• Bart

Tja, als je soms ziet wat er in Nederland betaald wordt voor ‘n zakje briketten t.b.v. de barbecue, dan is onderstaand prijstechnisch toch niet zo slecht om de bbq eens écht tot ’n (Grieks) feest te maken!

NIEUW! Gedroogd olijfhout, 4Kg Dit olijfhout is afkomstig uit geselecteerde plantages in het Westen van Marokko. Elk jaar worden de olijfbomen gesnoeid om de bomen te verjongen en gezond te houden. Het snoeihout wordt verzameld en gesorteerd. Het gaat hier dus om volledig gerecycleerd hout. Dé ecologische oplossing voor uw barbecue dus! Dit delicate hout heeft een uitgesproken rookaroma dat heel goed past bij alle gerechten, maar in het bijzonder bij vleesgerechten.

Lijkt mij eigenlijk een prima (nieuw) exportproduct voor de Griekse boer, die natuurlijk óók jaarlijks z'n olijfbomen snoeit en dat snoeihout dan vaak maar in de fik steekt om d'r van af te komen….