Autoverhuur

• maribelle

Hallo Kretagangers,

Wie van jullie kan mij vertellen waar ik het beste een auto voor 2 of 3 dagen kan huren? En een indicatie wat de prijs betreft. Ik wete nog niet in welk app. ik zal verblijven, maar ik hoop dat het in Platanes is, app Bueno of bv Bella Casita….Misschien kan dit al vanuit Nederland geregeld worden??? Zo niet, ook niet erg hoor…enne, we hebben maar een klein autootje nodig:)

Alvast bedankt, ik kijk weer naar jullie tips uit!!

• Wilma

Hallo maribelle,

Als je voor 1 van die 2 app kiest in dat heerlijk rustig straatje , zal je geen spijt van krijgen!

Hier even een Youtube filmpje van dat zwembad en strand daar

Zwembad en strand

Over autohuur daar kan ik je niet veel vertellen, want wij maakte toen nog tochtjes met een Quadd en oriënteerde ons toen allen daar op :) ik denk dat Dik daar misschien meer over weer, omdat hij daar in de buurt woont… Of misschien een paar andere mensen die ooit in dat plaatsje logeerden? = afwachten maar …

Je kan normaal gesproken idd beter daar ter plekke gaan huren ipv vooraf via internet …dan zit je er tenminste er niet aan vast en kan je gaan huren wanneer het jou uitkomt…… maar ik las dat je er maar voor 1 weekje bent en tja dat is zoo voorbij , (Wie weet heb je daar dan op dat moment eigenlijk helemaal geen zin in ) en anders is het misschien wel weer handig als je een schema hebt vastgelegd en dat van ter voren boekt ;) … Ik weet dan weer wel, dat een klein auto'tje huren de afgelopen jeren ca: €20.00 p/d was op Kreta … maar ja de allerkleinste autotjes waren ook altijd het eerste weg (al verhuurd duss)

• Dik

Maribelle

Het filmpje spreekt voor zich, niks op aan te merken, er staat wel Motakis Village, maar sinds Steve het 2 jaar geleden heeft overgenomen van zijn neven en nichten heet het bella casita,

alleen Bueno en Treffon zijn nog in handen van andere familie leden, maar alles is in één straat gelegen.

Het restaurant bij het zwembad is meer van cafeteria gehalt, maar als je het strand oploopt en 100 meter naar rechts gaat komt je bij een zeer goede familie terecht Yannis,

daar voor zit ook altijd een chinese masseur, waar wij vaste klant zijn, het is de enigste waar je onder grote bomen kunt zitten in de schaduw, wel betalen voor de zonnestoelen.

hier zie je op de achtergrond rechts boven de parasols van bella casita, en de masseur aan het werk, die zit er al 8 jaar iedere zomer en heeft vele vasten klanten

en om even een beeld te geven van het straatje, dit zie je als je bij het eerste gebouw staat en naar de doorgaande weg kijkt, rechts zit de supermarkt,

het is een PRIVE weg, en er komen alleen gasten en de bussen om ze te brengen en halen, voor de rest lopende toeristen die naar het strand gaan

achter je staat dit eerste gebouw, zijn goede kamers en netjes

om het hoekje kijk je dan zo de straat in die tot het zwembad loopt, het gebouw rechts is ook al gerenoveerd,ernaast ligt de bar en de receptie

Zo en nu de autoverhuur, er zitten in de hoofdstraat veel autoverhuur bedrijven, en zij hebben allemaal actie's 3 dagen huren, 2 betalen of zelfs één!

De bus stopt naast de supermarkt en er is ook een toeristen treintje naar bezienswaardigheden in de buurt

Kortom wij bevelen veel mensen dit plaatsje aan want je hebt er alles, zelf zijn wij hier ook de eerste keer terecht gekomen voordat wij hier gingen wonen

en komen iedere zondag naar dit strand, even lekker bijkletsen en genieten van het eten en drinken op het strand.

vragen??? geen vragen…. anders stel ze maar weer!!!!! maar dit is wel duidelijk hé

veel plezier

• Wilma

Leuke bijdrage Dik … (tu)

• maribelle

hey Wilma, dank je wel voor het filmpje, leuk om te zien!!!

OOk bedankt voor de rest van de informatie!

gr Maribelle

• maribelle

Wauw Dik, dank je wel voor de super leuke foto's en info!!!

gr Maribelle

• elindalo

wat is dit belachelijk zèg, wat heeft dat nu met Kreta te maken ?

• chris

eh elindalo, waar heb je het over?

• GERT EN MARJANNE

Ik kan dit ook niet erg volgen.

• Gradus52

Ik denk dat Elindalo het niet helemaal begrijpt >:D<