Temperatuur maand juni Rethmynon

• maribelle

Hallo Kretagangers!!

In 2006 ben ik met mijn dochter op Kreta geweest en het was fantastich, veel gezien ook.

Nu wil ik weer een weekje gaan met mijn vriend en wel in de maand juni. Helaas kunnen wij (vanwege zijn werk) alleen kiezen tussen de 1e week van juni (laatse datum van terugkomst moet voor 24 juni liggen) en de laatste week van juni,na 26 juni.

Nu heb ik inmiddels ook andere griekse eilanden bezocht en soms was het veel kouder dan verwacht in juni.

Weet iemand van jullie hoe de temperatuur ongeveer is als je begin juni vertrekt? maakt het echt veel uit met eind juni??

Graag hoor ik het zsm.

groetjes Martha

• Wilma

Hier is het gemiddelde te zien .

http://www.klimaatinfo.nl/griekenland/rethymnon.htm

• Xander - Moderator

Begin of eind juni kan zeker uitmaken.

In begin juni kan het 's avonds nog flink afkoelen zodat een trui of jack nodig kan zijn, overdag is het dan doorgaans prima.

Eind juni zijn de avonden veel warmer, dan heb je geen jack meer nodig.

• Henk

Hallo Maribelle,

Ik heb de weetstatistieken bij Zoover er op nageslagen, en kom voor de maand juni uit op een gemiddelde max temp van 29 graden en gemiddelde min temp van 20 graden. Het verschil tussen eind mei en eind juni is zo'n 4 graden. Let wel, dit zijn allemaal gemiddelde waardes gemeten over een langere periode. Als ik de temperatuur nu zie hier in Kalyves dan belooft dit een warme zomer te worden. Het is nu bij mij op het balkon, in de schaduw met een flinke wind toch 21 graden.

We hebben al wel een lange periode flink wat wind, maar uit de wind in de zon is het behoorlijk warm. Wil je dus veel ondernemen en wandelen, ga dan vroeg, wil je bakken aan zee, ga dan laat.

Alvast een fijne vakantie op Kreta.

• maribelle

Dank jullie wel voor de reacties, ik ben er blij mee!!!

• maribelle

Dank je wel Henk!