Half maart ,en als we naar buiten kijken zien we iets als dit. Kunnen degenen die op Kreta wonen zich voorstellen hoe we verlangen naar onze vakantie ?
iendrachtOilsjt Schreef:
——————————————————-
> hier in Vlaanderen momenteel 10 cm sneeuw, temp
> -3°, gevoelstemp dr de wind - 10°. Ook wij
> verlangen naar de lente op Kreta, maar nog effe
> geduld, in Juni zijn we er ook.
Dan heb je spijtig genoeg het mooiste gemist , maar ja uw beurt komt ook nog wel zeker, na einde loopbaan en met pensioen. Als er tenminst tegen dan nog zoiets bestaat als pensioenkas, waar je heel je loopbaan hebt aan bij gedragen. Als ik die politiekers zoals de jonge die De Cro(o)kodil
bezig hoor, groot bakkes en vijf duimen aan iedere hand , dan kun je je al zorgen beginnen maken.De haring stink zoals het vat waaruit hij komt.Allez heel die bende jong geweld , allemaal het aardje naar het vaartje, geen land mee te bezeilen.
Ja, en dat is nog niet alles, door die 10 cm sneeuw ligt het ganse land plat: er rijdt geen enkele trein, de paar bussen die de weg zijn opgegaan rijden zich allemaal vast, op de autoweg zit alles plat (1600 km file), op de binnenwegen rijdt er niks, ze gaven trouwens aan de mensen de raad vandaag binnen te blijven, daarmee is het probleem opgelost, de betrokken minister gaat een onderzoekscomissie instellen om uit te vlooien waarom er niet gestrooid is !
Heb je nog geen heimwee naar ons keuk landje ?
iendrachtOilsjt Schreef:
——————————————————-
> Ja, en dat is nog niet alles, door die 10 cm
> sneeuw ligt het ganse land plat: er rijdt geen
> enkele trein, de paar bussen die de weg zijn
> opgegaan rijden zich allemaal vast, op de autoweg
> zit alles plat (1600 km file), op de binnenwegen
> rijdt er niks, ze gaven trouwens aan de mensen de
> raad vandaag binnen te blijven, daarmee is het
> probleem opgelost, de betrokken minister gaat een
> onderzoekscomissie instellen om uit te vlooien
> waarom er niet gestrooid is !
> Heb je nog geen heimwee naar ons keuk landje ?
>
Naar het landje niet , wel naar de sneeuw. Ik kan mijn nieuwe sneeuwkettingen in vetten en opbergen, ik denk niet dat ik ze voor het eerst zal nodig hebben. Maar je weet nooit hé, tegenwoordig sta je van niets te kijken. Ik heb dan toch één keer met men Jimny de sneeuw gaan opzoeken in onze achter tuin, de zuidflank van de Psiloritis. Ik telkens als wij buitenkomen op ons terras hebben we zicht er op. Soms volg ik de wandelaars die naar de grot van Kamares gaan, dat traject ken ik nu al tamelijk, en we kunnen de wandelaars goed volgen als ze naar boven gaan.Of als ze met een rotvaart terug naar beneden schuiven omdat ze zich misrekend hebben met het losse gesteente , omdat ze zonder ook maar één wandelstok de tocht aanvangen. Het resultaat is, iemand daar boven die zijn broek afsteekt en de steentjes uit zijn achterste moet halen. xa xa xa .
Ja, dat kan ik mij voorstellen.
Vanaf een warm Kreta is het vreemd om op de televisie te zien hoe alles gierend vastloopt door de sneeuw. Hier in Kalives was het vandaag 20 graden en heb ik geruime tijd in de zon gezeten. Ik hoop voor jullie, als wel de familie in Nederland, dat het voorjaar snel start en dat dit snel achter jullie ligt.
Morgen wordt het nog een graadje warmer en zal ik weer wat tijd doorbrengen in de tuin.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?