winkel van sinkel op Kreta ja/nee?? gerund door Chinezen?? ja/nee

• Stef

misschien een rare vraag. Maar zijn er grotere “winkels van Sinkel” op Kreta?? Ik refereer daaraan vanwege mijn ervaringen daarmee in Portugal en Spanje, waar een groot deel van dit soort winkels, diw werkelijk ALLES hebben (in kwaliteit sterk varierend maar voornamelijk in het goedkoopste segment) gerund worden door Chinezen.

Het voordeel daarvan voor mij is , dat ik werkelijk alleen met handbagager kan reizen, en ter plekke werkelijk alles voor een HIke-fietstocht ter plekke kan kopen ( en achterlaten)

Het gaat dan om kampeer-fiets uitrusting spul en reparatiemateriaal.

En weet iemand of ik soorgelijke winkel in Chania kan vinden .(omdat ik daar nu eenmaal aankom met het vliegtuig)

Bij voorbaat dank voor elke suggestie.

• Wibo Kalyves

In de winkel van sinkel is alles te koop. (volgens het liedje).

Maar dat soort winkels zijn er niet in de omgeving van Chania.

Wel zijn er veel grote winkels die gerund worden door Chinezen, maar deze winkels verkopen voornamelijk heel goedkope kleding, schoenen en allerlei accessoires zoals tasjes, riemen, goedkope sieraden (alles nep uiteraard), koffers etc.

Dus helaas. Hetgene dat jij zoekt is hier, voor zover ik dat weet, niet als zodanig te vinden.

Maar wellicht is er iemand anders die wel weet waar je terecht kunt.

• Xander - Moderator

Je hebt wel nogal wat van die ‘1 euro’ winkels waar je veel huishoudelijke artikelen kan kopen voor weinig geld. Twijfelachtige kwaliteit soms, maar voor een vakantie zullen veel spullen goed genoeg zijn. Het ‘1 Euro’ moet je niet te letterlijk nemen, er wordt meer ‘heel goedkoop’ mee bedoeld.

Ik zitten volgens mij een aantal van die winkels op de Kydonias (Chania - Centrum).

• Jef Dockx

Het gebrul “ ola ena euvro ” op de zaterdagse markt in Moires is reeds lang verander in “ola pende euvro”. Ed de chinezen staan daar altijd klaar om de vier hoeken van hun deken bij een te grabbelen , als er controle is , en nadien de boel eenvoudigweg terug ten toon spreiden. Die laten zich niet snel afschrikken. En de oudjes met hun spullen en het zand nog onder de nagels , zijn ookt verdwenen na die heisa van de kasticketten. Spijtig verse bergthee moet je nu zelf gaan plukken , als je tenminste weet waar deze thee groeit. Gorta kopen we niet meer op de markt , omdat we hier in Kamares om de zoveel dagen iemand op bezoek krijgen met een zak gorta, en de vraag ti nea ??? Nieuwsgierigheid kent hier geen grenzen en meestal verdwijn ik om dat ik zogezegd nog snel iets moet doen, en laat mijn vriendin alleen met de buurvrouw., anders moet ik te veel voor tolk spelen en leert zij zelf geen kretens.