Met veel belangstelling heb ik de topic over belasting in het land waar je gevestigd bent gelezen. Een paar vragen zijn blijven hangen. Dik schrijft: sommige gemeentes weigeren je in te schrijven. Hoe moet ik me dat voorstellen? Bij een EU onderdaan is men dat toch verpicht indien je middelen van bestaan hebt? En een pensioen lijkt me toch een middel van bestaan.
Verder: als je gepensioneerd bent ben je toch wat ouder. naar ik begrepen heb ga je, als je je in Griekenland ingeschreven hebt, onder het IKA systeem vallen en daar wordt j, m.i. niet vrolijk van. Wat nu als je ziek wordt, langdurige zorg nodig hebt enz. Mij lijkt het belastingvoordeel daar niet tegen opwegen. Met andere woorden, het lijkt mij veel verstandiger in Nederland te blijven wonen en een langere periode in Griekenland te verblijven. Het lijkt mij namelijk dat als je wat krijgt (wat niet onwaarschijnlijk is) je zwaar de sigaar bent in Griekenland en dat daar geen belastingvoordeel tegenopkan. En wat als je echt oud wordt en bijvoorbeeld je partner wegvalt, kun je dan makkelijk terug?