Auto huren in of nabij Kalives

• JW06

Begin juni gaan wij kennis maken met Kreta! We hebben er ongelooflijk veel zin in.

Zit er in Kalives of dicht in de buurt, een betrouwbaar autoverhuurbedrijf?

En tips, wat we beslist moeten zien, of waar je lekker kunt eten enz enz, zijn natuurlijk van harte welkom.

Alvast bedankt!

• Wibo Kalyves

Er zijn diverse auto verhuurders in ons dorp.

zie:

http://www.kalivestravel.gr/

of

http://www.flisvos.com/cars.php

Goeie keuze om in juni naar Kalyves te komen. Leuk dorp met veel taverna's en leuke stranden.

Ook ideaal als uitvalsbasis voor een dagje Chania of Rethymnon, en om in de omgeving wandelingen te maken.

Kijk voor meer info even hier: http://www.angelfire.com/super2/greece/kalivesnl.html

Fijne vakantie in ons dorp

• JW06

Dank je wel. De prijzen van kalivestravel kon ik niet zo gauw vinden, maar flisvos is zeker aantrekkelijk geprijst.

Wat zijn je favoriete tavernes??

• Wibo Kalyves

In juni zijn er heel veel taverna's geopend.

Als je van verse vis houdt, kan ik je Taverna Elena aanbevelen, dat vindt je bij het grote strand aan het weggetje naar het haventje.

Voor lekker grote kip-schitzels en specifieke griekse gerechten kun je het beste terecht bij Taverna Mithos, in het dorp bij het pleintje.

En een uitstekende grillbar met pita-gyros, souflaki's, gegrilde kip, en vooral niet te vergeten de stuffed burger (Bifteki Yemisto) is Mitsos, ook in het dorp.

Dan zijn er verder nog Zorba's taverna, Koumandros, Kritikos, (allen in het dorp), en aan het strand vind je nog Mistrali, Il forno, Ikaros, en O'Giallos.

Voor de volledigheid meld ik ook nog Provlita. maar dat heeft zeker niet onze voorkeur. Smaken verschillen echter.

Over het algemeen kun je bij elke taverna wel lekker eten tegen zeer schappelijke prijzen.

Doe bijvoorbeeld eens als de Grieken.

Bestel gewoon een aantal starters, zet deze midden op de tafel, en iedereen neemt van alles een beetje.

Is iets heel lekker dan bestel je gewoon bij.

Dan zijn er buiten het dorp ook nog wel wat taverna's te vinden.

In welke acco zitten jullie en met welke touroperator?

Wij wonen inmiddels 5 jaar in Kalyves, dus kennen het hier wel aardig.

Mocht je nog iets willen weten, laat maar horen.

Groeten Willem en Ivonne

• JW06

Wow!!! Ik had niet gedacht zo'n uitgebreid antwoord te krijgen. Geweldig. We gaan ze allemaal proberen :D

Ook een leuk idee om een aantal starters te bestellen. Gaan we ook zeker doen!!

Omdat we bijna niet kunnen wachten, trakteren we onszelf vanavond ook maar op een etentje bij de Griek.

Altijd leuk, lekker en gezellig.

We zijn trouwe Ross gangers en gaan ook dit jaar weer met RH en verblijven dan in Huize Kalives. Het ziet er erg leuk uit en de info die we over Kalives kregen, sprak ons erg aan. De keuze was toen snel gemaakt.

Verder willen we naar Knossos, Chania, Samariakloof, Heraklion, dus we hebben genoeg te doen.

We moeten het allemaal nog een beetje uitpluizen en als ik vragen heb, dan weet ik je te vinden.

Nogmaal veel dank!

• Ivonne Bouw

Kalispera JW06. Geen idee wat je echte naam is dus maar even zo. Wij zijn ook voordat we gingen emigreren jaren lang met Ross Holidays op vakantie geweest. Naar de Peloponnesos (Chrani), naar Lefkas, naar Corfu en vele malen naar Kreta naar App. Poseidon in Chrissy Akti. De laatste keer was in sept. 2007 voor een normale vakantie en in mei 2008 hebben we daar 4 wkn. gelogeerd toen we op zoek waren naar een huis hier op Kreta, een auto enz. enz. Wie weet hebben we elkaar wel eens ontmoet ergens. Nu wonen we dus zoals mijn man al schreef bijna 5 jaar hier. Bevalt nog prima.

Wij kijken ook weer uit naar de zomerperiode want dan is het weer gezellig druk en zijn alle taverna's weer open. Gisteren waren we nog bij Mythos in het dorp en het was weer gezellig en ook lekker.

Wie weet kunnen we elkaar een keer ontmoeten op het pleintje waar wij vaak zitten bij de Pleasure Bar. Dat is het dorpsplein tegenover de Kerk hier in Kalyves. Op de hoek heb je het oude kafenion maar daar hebben ze de echte ouderwetse Griekse stoeltjes en daar krijg je een ….. bips van als je begrijpt wat ik bedoel. Daarom zitten we altijd bij de bar ernaast die hebben kuipstoeltjes met kussentjes. Een stukje comfortabeler en ondertussen zijn we goede vrienden met de eigenaar en zijn vrouw. Wie weet. En mocht je inderdaad nog wat willen weten, vraag maar raak.

Ivonne, vrouw van Wibo Kalyves

• JW06

Het klinkt allemaal zo heerlijk dat het steeds moeilijker wordt om te wachten.

Vooral nu hier kleine sneeuwvlokjes neerdwarrelen. Brrrrrr.

Nog ong. 14 weekjes. Pfffff

De PleasureBar zullen wij ook zeker bezoeken en dan moet het wel heel raar lopen willen we elkaar niet een keertje treffen.

Zet de Bokma, uh……de ouzo maar vast koud!!

Vriendelijke groet uit het kille Nederland.