Gratis GPS Kaarten van Kreta

• Richard

Hallo,

http://www.sfakia-kreta.nl/gps-kaart-kreta.html

–Heeft er iemand ervaring met deze kaarten ?

- Zou ik deze kunnen gebruiken met een Samsung Galaxy Tab2 10.1 16gb WiFi+3G ?

Graag advies en eventueel tips aub

mvg

• Xander - Moderator

Het staat op de website zelf:

Je moet een Garmin navigatie programma op je tablet/smartphone hebben, dan wel een Garmin los GPS systeem hebben.

Mapsource is het programma van Garmin dat je op je PC installeert waarmee je de kaarten kan verzenden naar je Garmin navigatie app op je tablet of het losse GPS systeem.

In Garmin navigatie kan je ook de kaarten van Anavisi gebruiken. Anavisi is een Grieks bedrijf dat GPS kaarten maakt die in Garmin gebruikt kunnen worden. Ook voor deze kaarten geldt dat je ze middels Mapsource in je app kan importeren. De Anavisi kaarten zijn erg goed, zowel voor navigatie voor de auto als de speciale wandel / trekking kaarten.

Voor de volledigheid: je komt op internet ook wel eens GPS kaarten tegen met de .IMG extensie. Deze bestanden kan je zonder tussenkomst van Mapsource op een SD kaartje zetten. In de Garmin app kan je dan aangeven dat de kaart die op de SD kaart staat gebruikt moet worden, en dus niet de standaard map waar de kaarten staan. Ik denk dat de kaarten die op de website staan .IMG bestanden zijn. Ik heb dat verder niet gecheckt.

Je kan ook zoeken naar GPS kaarten c.q. bestanden die de .KML extensie hebben.

Deze kaarten kan je gebruiken in combinatie met Google Maps (Earth) en Navigatie die standaard op je Tablet is geïnstalleerd.

Deze zijn doorgaans gratis.

Ik gebruik Google navigatie niet in het buitenland vanwege de hoge data kosten, dus daar weet ik verder weinig van.

• Jan Vanmeenen

Graag gratis gps kaart voor Kreta.

• Xander - Moderator

www.openstreetmaps.org

Er is een navigatie app voor zowel IOS (app store) als Android (Google play).

Deze app (Navfree) maakt gebruik van de kaarten van openstreetmaps.

Zowel app als kaarten zijn gratis.

Suc6