fietsen te koop in grootwinkelbedrijven / sportwinkelketens

• stef heukel

zijn er fietsen te koop in de grootwinkelbedrijven/winkelketens op Kreta?? zo ja, wat is dan ongeveer de prijsrange waamee je rekening moethouden

(in Portugal vindt je bv overal in de grootwinkelbedrijven goedkope fietsen, varierend van 70 tot 150 euro. In de grote sportketens vindt je dan de betere fietsen met dito bijbehorende prijzen)

Tuurlijk is dat veelal matige kwaliteit, maar voor gebruik op deze vakantie geen probeem voor mij.

(ik repareer het zo nodig allemaal zelf ). Ik gebruik de fiets zelfs als verdedelde rugzak/pakzezel.

ik gebruik deze reismanier graag om alle opties open te houden, zonder kapitalen kwijt te zijn voor fietshuur, dan wel vervoerskosten van mijn eigen fiets.

• Arthur

Dit zijn de fietsen van de Griekse Praktiker, hier durf ik de bergen niet mee in, heb ze eens uitvoerig bekeken.

http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=&to=en&a=http%3A%2F%2Fwww.praktiker.gr%2Fc%2Fmountain-bike-mtb-153

Heb hem even door de translater gehaald, op de bovenste balk kun je kiezen tussen MTBs en City bikes

• Xander - Moderator

Bij Alex Pak kan je ook ATB-achtige fietsen kopen. Doorgaans van (mij) onbekende merken voor niet al teveel geld.

Alex Pak is ook een soort bouwmarkt, o.a. in Chania (langs de weg naar Souda).

• Wibo Kalyves

Xander,

Dat zul je waarschijnlijk niet weten, maar Alex Pak in Chania is sinds een week of 3 gesloten.

Gistermiddag reed ik er nog langs, en er staat niets meer in de winkel.

Groet

Wibo

• Xander - Moderator

Jammer. In deze winkel heb ik heel wat spullen gekocht.

• Arthur

Ook in Heraklion is het bijna einde oefening, misschien sinds ik er was is het al afgelopen.daar.

• Dik

Arthur

In Herhaklion zal hij ook al 1 jaar dicht zijn, tenminste toen wij daar waren en ik zag wat in de winkel stond, dat was zo weinig, dat kan ik in mijn slaapkamer kwijt

dus dat zal wel de laatste week geweest zijn, om echt alle restanten te verkopen.

• egbert

Zelf raad ik aan om vanuit Nederland de fiets mee te nemen, € 40 enkele reis. Bij ons in Ierápetra ruime sortering in fietsen,redelijk prijs maar ik vraag mij af of je er ook een levensverzekering bij krijgt. Misschien cynisch maar ik heb toeristen met verwondingen meegemaakt tengevolge van gebreken aan hun (huur)fiets en ook de fietsen die te koop staan hebben de kwalificatie “made in ….”. Ik weet,het vervoer vanuit Nederland kost wat geld en moeite maar dan weet je wel wat je meeneemt. Zelf geef je al aan dat je handig bent in eventuele reparatie.

Wij hebben vroeger onze fiets uit Nederland meegenomen en er jaren hier op gefietst. Vanwege de gezondheid kunnen wij dat helaas niet meer maar de Griekse kennis bij ons in de buurt fietst er na ruim 10 jaar nog steeds op. Als hij langs ons huisje fietst is het nog steeds “fantastiko Jorgos”.