fietszaken en 2e hands fiets kopen, zo ja waar dan?

• stef heus

in april ga ik naar Kreta, om te fietsen en wandelen.

Ik wil een fiets huren of een 2e handsje kopen.

Hangt natuurlijk van de prijzen af.

Weet iemand of je wel 2e handsjes KAN kopen op Kreta, en zo ja, waar dan. graag namen van plaatsen en winkels e.d.

en waar zijn de fietswinkels/fietsreparatiebedrijven?

bij voorbaat dank voor elke reactie

• kriti

Er bestaan een aantal facebook pagina's met “for sale or wanted in Crete”, “things for sale or wanted in Chania” en “free adds for everybody on Crete”. Daar kom je weleens 2e hands fietsen op tegen. In zowel Heraklion als Chania (neem aan dat je naar een van die plaatsen een vlucht geboekt hebt) zijn diverse fietswinkels. Hier repareren ze ook.

Onderweg op de fiets vrees ik dat je zelf ook een beetje handig moet zijn :D

Overigens neem vliegmaatschappijen ook fietsen mee, moet je wel extra voor betalen maar is het overwegen waard. Per maatschappij verschillen voorwaarden/prijzen.

• Arthur

Hou er wel rekening mee dat 90% van de Griekse fietsen made in China is, gebouwd van peperkoek ijzer.

Wil je een goede stevige MTB let vooral op de lasnaden en de vering, test zeker alles van te voren uit, onderhoud is niet hun sterkste punt.

• Xander - Moderator

Ik heb me laten vertellen door mensen met veel fiets ervaring dat je juist een fiets zonder vering moet nemen.

In de vering zou veel van je trap energie gaan zitten, daarom moet je die juist niet nemen. Als ze geen fietsen zonder vering hebben, er op letten dat je de vering ook vast kan zetten met een moer.

Voor wat betreft de Chinese fietsen in de verhuur: dat klopt.

Je ziet heel veel huurfietsen van het merk Ideal. Niet gebouwd met de beste materialen volgens de kenners. Voor korte tripjes goed genoeg, maar niet voor het serieuze werk zegt men.

In een ander draadje heb ik een url van een verhuurder geplaatst die wel goede merkfietsen in de verhuur heeft (en daardoor dus ook duurder is).

• Arthur

Het gaat meer om de vering van de vork om de klappen in je polsen op te vangen, achtervering ben ik ook geen voorstander van

Wij rijden zelf met een Giant, perfect afgewerkt en door ons goed onderhouden.