Spullen van anderen meenemen

• Ionion

Al die berichtjes hier van hele of halve Kretenzers die spullen tegen betaling naar/ van Kreta willen vervoeren. Opvallend dat er niemand bij de risico's stil lijkt te staan en dat er niet eens discussie over is.

Bedenk dat je als vervoerder grote risico's neemt. In alles wat je van anderen meeneemt, kan drugs o.i.d. zitten. Denk niet: het zal mij niet overkomen, want je weet het nooit. In andere EU-landen is men niet zo mild als in Nederland wat betreft straffen bij drugsbezit. De gevangenissen zitten vol met mensen die al dan niet oprecht van niks wisten.

• iendrachtOilsjt

de vervoerder zou er idd goed aan doen om alles wat ingeladen wordt toch maar eens goed te kontroleren ! You never know …

• chris

Ik ben de vervoerder. Ik zou inderdaad niet zomaar iets van jullie meenemen.

• Dik

iendrachtOilsjt Schreef:

——————————————————-

> de vervoerder zou er idd goed aan doen om alles

> wat ingeladen wordt toch maar eens goed te

> kontroleren ! You never know …

Ja en daarom heeft Chris van mij toestemming om mijn spullen te doorzoeken als hij het niet vertrouwd, maar het zijn alleen maar dingen die in NEDERLAND in een winkel gekocht zijn,

dus in de originele verpakking.

OK, dat zegt ook niet alles, kijk maart wat er de laatste tijd zoal gevonden is tussen de bananen in de supermarkt, misschien wel bij jullie om de hoek.?

Zelf ben ik OOK vervoerder geweest, en achteraf heb ik van de douane en de recherche gehoord dat ik er ook aan meegewerkt heb, maar het is dan ook ondoenlijk om alles te kontroleren.

Ik laad in Noord Scharwoude voor een grote bekende winkel in England een partij witte kolen, nou dat is toch normaal, maar niet dat er één pallet van de 24 kolen zitten die van binnen zijn uitgehold

en vol drugs zitten, dat kan niemand zien of ruiken.

Nog een voorbeeld, ik krijg opdracht om 66.000 tuin plantjes op karren te laden, blijkt er achteraf dat er HONDERDEN plantjes even opgelicht te zijn, en daaronder zit een zakje van 10 gram drugs.

Maar ik ben het met jullie eens, je moet maar één slechte er tussen hebben, en daarom denk ik dat Chris dan ook niet voor zomaar iemand wat meeneemt,

En daarom wens ik hem en andere die ook wel eens wat meenemen, een veilige reis

• Wibo Kalyves

Jeempie Chris. Moet ik nu een lijstje maken wat er in de 3 dozen zit.>:D< Geen probleem hoor.

Maar oke er zit een kern van waarheid in maar dan kun je dus niks meer doen. Het is ook een kwestie van vertrouwen, vooral als je elkaar al een keer (of paar keer) hebt ontmoet.

Dus ik laat het lijstje maar achterwege. Groetjes vanaf een fris Kalyves:S

• Arthur

De meeste drugs gaan van west Kreta naar NL en niet andersom.

• egbert

Dat wij met volle tevredenheid onze spullen met de vervoerder kunnen meegeven is natuurlijk fantastisch maar de veiligheid van de vervoerder is net zo belangrijk. Daarom is de opmerking van Ionion op zich begrijpelijk en juist. Door zijn jarenlange ervaring kan de vervoerder denk ik redelijk goed inschatten van wie hij spullen meeneemt. Toen wij spullen bij de vervoerder aanleverden hebben wij hem een lijst gegeven van de dozen die vervoerd moest worden, zelf ook een lijst gehouden, op en in de dozen vermeld wat er in zat. Wij hebben onze dozen bij aankomst op Kreta zelf aangenomen.

Natuurlijk zit er aan elk vervoer elke dag een zeker risico,dat weten de vervoerders onder ons uit eigen ervaring ook. Met de lijsten voor de vervoerder hebben wij tenminste geprobeerd het eventuele risico voor de vervoerder van onze kant kleiner te maken. Vervoerder blij,wij blij, een stukje vertrouwen wederzijds opgebouwd.