Internet met prepaid in Griekenland -Kreta

  • Sylviakl

    @jef Doclx

    We hebben een Mifi apparaatje van T mobile of truconnect op het oog, dus niet van Vodafone of zo. zou het dan wel lukken?

  • chris

    Hoi Xander, in welke winkel bij ons in de buurt laat jij je spullen instellen?

    groet,

    Chris

  • Jef Dockx

    Xander - Moderator Schreef:

    ——————————————————-

    > @ Jef

    >

    > Mij heb je niet.

    > Ik ben overtuigd Android gebruiker. En dan nog

    > alleen in de meest pure vorm.

    > Dus zonder fancy aanpassingen van een

    > mobieltjesfabrikant.

    > Ik heb dus een Nexus telefoon en een Nexus tablet.

    @ Xander

    Ik ben geen overuigd Anroid gebruiker , maar heb wel een enTourge eDGe. Het spijtige van de zaak is dat ze gestopt zijn met de ondersteuning van deze notebook anex reader. Ik gebruik hem niet om te navigeren hoor daar voor heb ik mijn garmin toestellen, te voet de Map60Cx , en in de wagen ook een goedkoop garmin toestelletje waar ik desgevallend ook het kaartje van mijn Map 60Cx. Op de 60Cx staat elke stap die ik hier de laatste jaren op Kreta heb gezet en allen vindplaatsen van bloemen en planten die ik op foto heb vastgelegd . ;-)

  • Richard

    Xander,zou deze“ navigatie app Sygic” ook kunnen geinstallerd worden op een van deze tablet's ?

  • Xander - Moderator

    @Chris

    Ik ga meestal naar Vodafone aan de Eth Antistaseos in Rethymnon. Dat is de winkelstraat die min of parallel loopt aan Arkadiou, en uitkomt via de poort bij het plein met de kerk en de grote taxi standplaats.

    In die straat zitten twee Vodafone winkels, en ik ga niet naar de winkel vlakbij de poort, maar de winkel verderop.

  • Xander - Moderator

    @Richard

    Sygic staat op zowel mijn tablet als telefoon. Werkt op beide prima. Persoonlijk vind ik navigeren op mijn mobieltje prettiger omdat het een kleiner en handzamer apparaat is.

  • Richard

    Hallo,

    Xander “Sygic” kan ik dit laten opzetten op mijn tablet in Kreta,of heb je ander advies aub

    -Heb je een gedacht vd kosten ?

    -In welke winkels eventueel ?

    Ik heb nog een vraagje(als het kan ve groentje in deze materie van 65j)

    -Hoe kan ik opeen tablet een plaatsnaam of richtings aanwijzing die ik ergens ,op een voor mij onbekende plaats tegen kom,alleen in het Grieks , in tikken en laten vertalen naar het Engels bv.

    mvg

  • Xander - Moderator

    @ Richard

    Sygic kan je downloaden uit de app store. De app is niet gratis, je moet er voor betalen. Hoeveel weet ik niet meer, maar dat zie je zo in de app store. Je kan in Sygic, wanneer het is geïnstalleerd, kaarten van alle mogelijke landen installeren. Ook GR.

    Er is ook een gratis navigatie app weet ik sinds gisteravond, NavFree genaamd. Ook uit de app store te downloaden.

    Voor de iPad schijnt de kaart van Griekenland al wel te bestaan, maar is nu nog niet te downloaden. Hetzelfde geldt voor Android apparaten. De kaart van GR zou voor Android wel al beschikbaar moeten zijn, maar ik kon die nog niet downloaden.

    Wanneer wel is (nog) niet bekend bij mij.

    Ik heb de app gedownload en bekeken, en het ziet er allemaal heel erg goed uit.

    Via de website van de makers is de GR kaart al wel te zien, en ik was verbaasd over de detailrijkdom van een streek (op Kreta) die ik goed ken.

  • Xander - Moderator

    Richard Schreef:

    ——————————————————-

    > -Hoe kan ik opeen tablet een plaatsnaam of

    > richtings aanwijzing die ik ergens ,op een voor

    > mij onbekende plaats tegen kom,alleen in het

    > Grieks , in tikken en laten vertalen naar het

    > Engels bv.

    >

    Dit is nu precies het lastige met navigatie in Griekenland. Temeer omdat er regelmatig verschillende schrijfwijzen in zowel het Grieks als Engels voor dezelfde plaats zijn ! In sygic lukt het me eigenlijk altijd wel de juiste locatie in te voeren in de Engelse taal. Als je een paar letters hebt ingetikt verschijnt al een lijstje met overeenkomsten. Dan wordt de keuze aanzienlijk makkelijker.

    Doorgaans is van iedere plaatsnaam (en straatnaam, als die er al is) een naam in latijnse letters beschikbaar. Ook op richtingborden e.d.