Welke plaats/gebied voor vakantie mei met wandelingen?

• Ronald

Wij, stel van 32 en 35, willen na de jaren hiervoor o.a. Rhodos-Corfu-Parga en Lefkas bezocht te hebben,nu rond de 2e week van mei naar Kreta. Wij zijn op zoek naar een gebied, waar we leuke wandeltochtjes kunnen maken maar ook kunnen genieten van de mooie natuur en leuke dorpjes. Wij zullen die week een auto huren en vinden het niet erg om af en toe een stuk te rijden.

Eigenlijk zijn we op zoek naar een leuke plaats, waar het begin mei ook al wat levendig is en waar je in de plaats zelf of er omheen ook al een leuk wandelingetje van een uur ofzo kan maken. Verder lijkt het ons heerlijk om te wandelen door kloven en we hebben inmiddels al begrepen, dat Kreta er daarvan heel wat heeft. De Imbroskloof, de Agia Irini kloof en de Kouraliotiko kloof lijken ons zo op het eerste gezicht al super.

Graag zouden wij van jullie horen wat jullie ons qua gebied/plaats zouden aanraden?

• chris

Vanuit het mooie dorp Vamos, tussen Rethymnon en Chania, kun je prachtige wandelingen maken. Discover Vamos on foot, een boekje gemaakt door Berend Wolfenbüttel en Toine van der Meyden, beschrijft een aantal leuke wandelingen vanuit het dorp. Daarnaast is er de website www.discoveronfoot.com waarin vele wandelingen door allerlei kloven worden beschreven.

• chris

Op tripadviso kun je veel foto's en filpjes zien over Vamos.

http://www.tripadvisor.nl/LocationPhotos-g1191985-w6-Vamos_Chania_Prefecture_Crete.html

• hilly

Kijk eens op de site van Ross holidays, die zijn dit jaar voor het eerst ook in Kalyves te boeken.

En die hebben ook een wandelprogramma in West-Kreta waarbij ze naar die twee kloven gaan

succes met zoeken

• kriti

Ik sluit me helemaal bij Chris aan, Vamos is een ideaal gebied om te wandelen. En het wandelboekje dat Chris beschrijft heeft wandelingen variërend van 1,5 tot 3,5 uur, niet al te moeilijk maar wel in een prachtige natuur. Kalives ligt er maar 6 km vandaan, voor het geval je liever dichtbij een strand zit. En ook vanuit Kalives bestaat zo'n wandelboekje. En ligt relatatief dichtbij de Imbros kloof en je kunt daar vandaan ook de Diktamos (vlakbij het dorp Stilos, ter hoogte van kalives maar dan aan de andere kant van de rijksweg) lopen.

• hilly

hoi Kriti,

Heb jij de Diktamos-kloof al wel eens gelopen?

• kriti

Diktamos staat nog op mijn “to do” lijstje. Kwam hem namelijk tegen toen ik een wandeling maakte rond Stylos (uit het wandelboekje waar Chris het over had). Volgend voorjaar hoop ik :)

• verschueren peter

Hallo,Mijn naam is Peter Verschueren. Ik woon op Kreta.nl Pitsidia.( Heraklio prefectuur) Ik zei dat jullie al geinformeerd hebben in het zuiden van Chania. Heel mooie streek, maar het hangt nog van de winter af hoeveel water er nog door die kloven vloeit. De kloven kunnen nog veel water hebben indien er in de bergen een onweer voordoet en samen met nog smeltwater door de kloven raast, eerts goed informeren.

Ikzelf ken de Aradhena-kloof, maar doe die in de herfst.

Vrijblijvend geef ik wat info door. wwwcarpediemwalks.blogsopt.com ( opgelet geen ‘'.’' plaatsen tss ‘'www’' en ''carpe..)

www.kamilarie.eu

www.paradise-crete.com

www.oleander.gr (autoverhuur) Auto wordt aan de luchthaven afgeleverd.

Kamilari, Pitsidia zijn gezellige dorpjes met ambiance en atmosfeer ( geen uitgaansleven met bar en disco)

Meer vragen?

Groetjes

Peter

• hilly

wij hebben hem vorig jaar gedaan, Prachtig mooi, weinig hoogteverschil ,geen paden ,veel klimmen,geen water punten.

En wij zijn helemaal niemand tegen gekomen, alleen een kudde geiten. Route staat met pijltjes op de keien aangegeven

niet te vergelijken met de samaria-kloof ik vond hem mooier.

Wij hadden hem ook uit bovengenoemd boekje en de wandeling naar Stylos, Mooi hoor

Lekker genieten.

• iendrachtOilsjt

hallo,

ik zoek verhuring vr 3 maand (april-mei-juni) 2014 ! Voor 1 persoon: studio, klein appt of klein huisje in de streek van Pitsidia-Kamilari-Kalamaki-Matala. Geen vakantieverhuring ! Self cathering ! Heb al op verschillende fora dit bericht gezet en ook via PB, tot op heden geen enkele reaktie

Luxe hoeft niet maar moet wel proper zijn. In juni 2013 kom ik voor de laatste maal als toerist naar Matala, daarna is het de bedoeling om 3 maanden te proberen om er te wonen en daarna opbouwend 6 maand per jaar om over enkele jaren tenslotte definitief er te komen wonen.

Bedankt vr alle reakties