Vlucht Aegean-Transavia

• An

Hallo,

wie heeft wel eens de combinatie gevlogen:

Aegean vanuit Heraklion met aankomst 10.10 uur in Athene om vervolgens de vlucht van Transavia te halen die om 12.00 uur vertrekt?

Is dat te halen met twee kleine kinderen? Ik vlieg regelmatig maar meestal met een en dezelfde luchtvaartmaatschapij. Is het ook zo dat als je de tweede vlucht mist vanwege vertraging van de 1e vlucht dat je dan naar je 2e vlucht kun fluiten? Leuk als je dan in Athene staat met 2 kleintjes…

Hoor graag van jullie!

An

• kriti

Aegean vliegt beter op tijd dan Olympic… tja, je zou zeggen dat 2 uur tijd genoeg zou moeten zijn, maar willen ze in Heraklion je bagage dan wel doorlabelen naar Amsterdam? Volgens mij niet… en dan is 2 uur wel weer krap. Als je eerst je bagage moet ophalen en dan opnieuw moet gaan inchecken is het wel rennen denk ik.

Mocht je door vertraging je vlucht missen dan heb je geen recht op kosteloos omboeken. Daarnaast vliegt Transavia ook niet dagelijks. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de eerste vlucht vanaf Heraklion naar Athene nemen. Heb je ook geen stress en kun je nog even op je gemak een koffietje drinken in Athene.

Overigens ben ik om die reden uitgeweken naar Brussel…. Prettige aansluiting in Athene (had anders 3 uur te overbruggen in Athene, ook met 2 kleine kids), bagage doorgelabeld en was al met al goedkoper dan combi met 2 verschillende maatschappijen.

• Dik

An,

het is zeker nu met de crises niet aan te raden om met verschillende maatschappijen te vliegen.

Wij zelf hebben geboek voor Her-Ath-Brussel, en komen op 4 dec. terug, nu is die vlucht al 2 x gewijzigd, ze zijn alles bij elkaar aan het vegen/voegen en laten vluchten er tussen uit vallen.

2 jaar geleden zelf meegemaakt dat vanaf Herhaklion het vliegtuig voor ons met pech terug kwam naar de gate.

In ons vliegtuig waren toen nog 15 plaatsen vrij, en toen kwamen de vragen en het checken van de tickets!

als eerste konde de 1e klas passagiers mee naar Athene

2e. de passagiers die OOK bij Aegean een aansluiting hadden vanaf Athene naar andere Europese bestemmingen,

3e de passagiers die binnen 2 uur vanaf Athene moesten doorvliegen met Aegean

4e de overige, wel of niet met met een boeking bij andere maatschappij.

Dus mocht je met iemand anders vliegen, ga je mooi voor gaas, en als je de luchthaven belasting OOK niet terug krijgt, ben je mooi klaar mee, sta je daar en kan je opnieuw DURE tickets kopen.

Tijdens de vlucht naar Athene werd al uitgezocht wie, naar waar moest vliegen, wij in dit geval naar Düsseldorf, met nog 8 andere, het toestel werd aan de grond gehouden,

wij allen moesten blijven ZITTEN, en er kwam een busje bij de achterdeur die ons direkt naar het toestel dat naar Düsseldorf vloog gebracht en er werd op de bagage gewacht!!!!!

Kijk dat is service(tu), moet je wel alles boeken, anders…… effe wachten

• An

De vorige keer dat ik met m'n twee kinderen reisde van Heraklion naar Athene heb ik er expres 4 uur tussen gepland maar dat was echt een ramp!

Het was dan ook een superlange reis die bijna 12 uur duurde… Het is sowieso een ellende om in de winter naar Nld te vliegen, vooral als je echt alleen op Schiphol kunt vliegen.

Op dit moment kan het gewoon niet anders dan dat we met 2 verschillende maatschappijen gaan. En met de boot in de winter is al helemaal geen optie.

• An

Van Heraklion naar Amsterdam bedoelde ik natuurlijk….met een tussenstop in Athene

• chris

Ik zou gewoon Heraklion-Amsterdam boeken met aegean. Heb je wel 2 overstappen, maar je bent toch relatief snel op je plek, plus dat je bagage wordt doorgelabeld .

• An

Ik wil echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar als ik dat doe, Chris, dan ben ik 1060 euro duurder uit…

Die combi Aegean-Transavia kost ons 750 euro…die met alleen Aegean 1811 eur..

• Dik

An

Heb je wel eens overwogen om via Brussel te vliegen, vanaf daar kan je de trein naar Nederland nemen.

wij vliegen binnenkort weer vanaf Herhalkion naar Brussel. naar aanleiding van dit verhaal heb ik even zitten vergelijken, heel stom, NU is het naar Amsterdam € 200,– goedkoper dan naar Brussel

maar als ik zomaar een datum in Februari pakt, is Amsterdam 2 x zo duur als naar Brussel, en dat allemaal met Aegean.

Dus alles blijft een gok, soms kan heel vroeg boeken goedkoop uitpakken en soms ook niet, het is WEL aan te raden om de nieuwsbrief te laten komen, dan heb je vaak voordeeltjes,

Hete blijft rommelen met al die maatschappijën, bij de laatste nieuwsbrief van Airberlin, zie je dat zij nu JUIST weer met extra service komen, meer gewicht, snack en koffie GRATIS(tu)

Terwijl andere het steeds meer uitkleden, dus WIE gaat WIE volgen????

veel plezier in Nederland

Dik

• Wibo Kalyves

Aegean vliegt niet op Amsterdam, maar biedt dit aan combinatie met Lufthansa via Frankfurt of Munchen, zogenaamde flight/codeshare.

Vandaar dat Aegean op Amsterdam altijd hartstikke duur is, met ook nog een extra tussenstop.

Wij kiezen meestal voor een retour ticket bij Aegean vanaf Chania via Athene naar Brussel danwel Dusseldorf, waarvan Brussel vaakst het voordeligst is.

Wel even de vluchttijden checken anders moet je wellicht overnachten in Athene op de terugreis.

Uiteraard is dit ook van toepassing voor de route HER-ATH-BRU of DUS en retour.

• egbert

An,omdat wij afhankelijk zijn van Schiphol als Noordhollanders hebben wij al enkele malen de combinatie HER-ATH-AMS gevlogen. HER-ATH met Aegean en ATH-AMS met KLM. Wij boeken ruimschoots vantevoren via D-Reizen en tot op heden gaat het goed. Wij gaan 16-12 naar Nederland,vliegtijden HER-ATH 13.20-14.10 en ATH-AMS 17.00-19.40. Tot op heden werd onze ruimbagage op Heraklion doorgelabeld. De wachttijd op Athene is inderdaad met kinderen een beetje lang maar voorbij de winkeltjes achterin de winkelpassage kan je lekker wat drinken (niemand die je wegkijkt is onze ervaring) en er hangen tv's. Voor de zekerheid nemen wij altijd ons spel triomenos mee. Bovendien zit je daar vlakbij de security dus hoef je met de kinderen niet zover meer te lopen. Wel zorgen dat je op tijd door de security bent.

In januari gaan wij weer terug naar Heraklion,nu met Transavia. Op Athene een korte overstap van 1 uur,daarom bij Transavia geïnformeerd op er op Schiphol wordt doorgelabeld voor de Transavia-lijndienst naar Athene. Nee,dus wij kiezen voor een ruimere overstaptijd op Athene. Wat doorlabelen betreft zijn ze op Heraklion dus wat efficiënter dan op Schiphol.