welk plaatsje

• Annieta

Hallo Fien,

Wij komen sinds jaren in Analipsi en Anisarras.Idd rustig,met op korte afstand van het strand.

Het is zeker minder druk,maar onze ervaring is dat de laatste jaren dat op veel plaatsen het geval is.

Heel toeristische plekjes als Koutouloufari-Oud Cersonissos(dus boven) en Piskopiano,waar je voorheen in file liep,is veel minder druk.Maar zijn hele leuke dorpen om te bezoeken.

En overal zijn een aantal winkels/restaurantjes gesloten,maar daar is genoeg open.

Als je een auto hebt,is Analipsi/Anisarras een hele goeie rustige plek om al je tochten te starten.

Succes met je keuze.

• Thera Basten

Palekastro…..ligt tussen Sitia en Vai…geweldig daar!

• Wibo Kalyves

Hier in Kalyves is het hartje zomer best redelijk druk. We hebben in de dorpsstraat 4 taverna's en een enorm goed grilrestaurant (pitta gyros, bordje gyros, heerlijke burgers, kip van het spit en nog heel veel meer) en aan het strand zijn er een stuk of 6 goede taverna's waar je ook heerlijk kunt eten. Vooral vis.

We hebben in het dorp het pleintje en daar zijn 2 kafenions die zijn altijd goed bezet. Schappelijke prijzen en we hebben een heerlijk strand (2) waar je echt een heel eind de zee in kan lopen omdat het lang ondiep blijft. Het is zeker niet toeristisch. Volgend jaar komt Ross Holidays hier voor het eerst naar toe. En naar het dichtbij liggende dorp Vamos. Ook heel gezellig en zeker ook niet toeristisch. Je zou eens kunnen kijken onder de site van www.angelfire. Daar staat heel veel info op ook over de ander genoemde plaatstjes.

Wij wonen hier nu vier en een half jaar en het blijft knus.

Succes met uitzoeken. Ivonne, Kalyves

• Arthur

Om nou de noordkant tussen Heraklion en Malia te vergelijken met Agia Galini gaat me iets te ver, op Zorbas Island na is het een desolate boel.

• Xander - Moderator

Ik ben vorig jaar nog in Analipsi geweest. Ik vond het maar een desolaat dorp geworden. Veel leegstand. Er was niets te doen hoewel ik er in het hoogseizoen was. Dat gold eigenlijk voor alle dorpjes vanaf Analipsi terug richting Heraklion langs de kust.

Dit is mijn mening, daar hoeven anderen het natuurlijk niet mee eens te zijn.

Ik kan me goed vinden in tips als Kalyves, Georgioupolis, en Vamos (de laatste ligt niet direct aan zee, wel heel leuk). In dit rijtje moet Almerida ook worden genoemd denk ik. Al deze dorpen liggen in de streek Apokoronas, een hele mooie omgeving. Wat mij betreft een van de mooiste van Kreta.

Deze dorpen liggen in het noordwesten van Kreta, tussen Rethymnon en Chania in.

• chris

Eigenlijk pleit alles dan voor Vamos. Vandaaruit kun je snel Kalives, Almyrida, Georgiopoli etc. bereiken. Ook Armeni en Vrisses zijn een bezoek waard. Daarnaast zit je tussen Chania en Rethymnon, twee prachtige oude steden die zeer de moeite waard zijn om te bezoeken.

• hilly

Hoi Ivonne,

Weet jij of Ross Holidays in Kalives Apartments komt waar wij ook altijd verblijven?

Is het nog een beetje lekker weer nu?

Ik zou dit najaar nog wel even willen,Volgens mij is het met de supergoekope vluchten van Ryan air ook afgelopen volgend jaar.

groetjes Hilly

• Wibo Kalyves

Hoi Hilly. Ross komt idd. naar Kalives Appartments maar pas vanaf volgend voorjaar.

Het weer begint hier nu minder te worden. Vandaag veel wolken en koud op het strand. Er wordt regen verwacht voor 3 dgn. en dan zou het weer opklaren. Naar de 25 graden.

Helaas gaan morgen de laatste taverna's aan het strand dicht. Maar Mythos en Mytsos (de grilbar) blijven open.

Groeten. Ivonne

• Vakman

Marian123 Schreef:

——————————————————-

> Georgioupoli !

Als je een indruk wil krijgen van het dorp Georgioupolis én de omgeving ervan; op deze site vind je veel foto's.