verklaring belastingdienst nederland

• jan en carin

Verzoek aan alle Nederlanders die op kreta een 2e huis bezitten. Ik kreeg via mijn griekse accountant een formulier toegestuurd waarin de nederlandse fiscus moet verklaren dat ik in Nederland belastingplichtig ben. Wie heeft hier al ervaring mee en kan mij helpen hoe ik hierin moet handelen/

Bij voorbaat dank.

Jan

• Xander - Moderator

Ik heb een dergelijk formulier nog nooit ontvangen. De vraag van de GR belastingdienst vind in eigenlijk wel logisch, zeker in de situatie waarin GR zich bevindt.

Ik zou er niet teveel bij nadenken. Gewoon laten invullen en terugsturen, evt. met een vertaling van de antwoorden er bij.

• eddie.marcelis@hotmail.com

Onze, over het algemeen goed geinformeerde, boekhouder heeft ons meegedeeld dat we het (Engelstalig) formulier op de belastingsdienst van onze woonplaats in NL moesten aanvragen en invullen, en vervolgens naar het Grieks moeten laten vertalen door een Griekse advocaat (dikigoros), om een beedigde vertaling te verkrijgen. Deze moet dan bij de Griekse belastingsdienst moet worden ingediend om te vermijden dat men (eveneens) in Griekenland belastingen gaat betalen.