Sitia Airport

• iendrachtOilsjt

Ik heb plannen om volgend jaar naar Kato Zakros te trekken aan de Oostkust van Kreta. Wie van jullie weet hoe je vanuit Belgie en/of Nederland op SITIA kan vliegen? Vanuit Heraklion is het 3 uur rijden en daarom onderzoek ik de mogelijkheid via Sitia, daar ik geen zin heb om voor 1 maand een auto te huren. Na gegoogled te hebben ben ik nog niks wijzer gewordenB)

• Wilma

Het valt wel mee hoor Ien.. het is via Ag Nikolaos (de new road) is het ,,127 km en 1.55u rijden,, ..dat is een mooie brede weg !!

Als je eerst naar het zuiden gaat en via Irapetra ga duurt het veel langer ..dat is bijna 3uur ;) kijk maar op de kaart ,daar staan de beide routes op..

http://goo.gl/maps/iSj7N

Misschien kan he jet zo regelen dat je de auto in Sitia weer kan afleveren?

• W.

Arkefly vliegt op Sitia, tenminste afgelopen seizoen, vanaf AMS. Maar als ik moest kiezen tussen 2 uur rijden naar Amsterdam en twee uur rijden van Heraklion naar Sitia koos ik toch voor het laatste.

• Wibo Kalyves

Transavia heeft afgelopen maandag gevlogen vanaf Amsterdam naar Sitia.

Wellicht in de zomer elke maandag?

Check Transavia.com

Amsterdam/Sitia was de HV119

Sitia/Amsterdam via Chania was de HV120.

• Liliana

Hallo, ik ben hostess hier in Sitia. Volgend jaar (vanaf begin Mei) kunt U elke zondag met Arkefly van Amsterdam rechtstreeks naar Sitia vliegen.

Mocht U meer vragen hebben dan zal ik die graag beantwoorden.

Mvrgr,

Liliana

• iendrachtOilsjt

Dank vr reaktie. Ik zoek echter een vlucht vanuit Brussel !

• Arthur

Ga je volgend jaar 2 keer naar Kreta dan?

Heraklion via Agios Nikolaos naar Sitia zijn ook 2 bussen.

• iendrachtOilsjt

hangt er van af hé B)

• Arthur

Je wilt naar Matala en naar zuidoost Kreta doe je dat samen dan.

• iendrachtOilsjt

ik heb ondertussen al gereserveerd voor Matala voor het Hippiefestival in Juni 2013.

Kato Zakros kan dan een later reisdoel zijn, maar zoek nog altijd voor vluchtmogelijkheden Brussel- Sitia.

Ik heb 2 weken geleden de knoop al doorgehakt, omdat opeens de vluchtprijzen de hoogte in schoten en ook omdat de acco's al voor 30 % volgeboekt waren zelfs zo vroeg nog !