Rodopou weekend

• gert

We willen dit week-end het schiereiland Rodopou te verkennen en blijven daar ook overnachtenHeeft iemand nog tips wat ik zeker ga bezoeken en ook waar je kan overnachten met mooi uitzicht over het water.

• kriti

Je zou Kolymbari als basis kunnen kiezen, daar is de keus uit accommodaties het grootst. Vandaar via het klooster Gonias doorrijden naar Afrata (kiezelstrandje, snorkelen). Daarna wordt de weg onverhard en is een jeep, voldoende benzine, proviand en water een vereiste om verder het schiereiland op te gaan. Met een gewone auto kun je anders binnendoor via Aspra Nera en het dorp Rodopos naar Ravdoucha rijden voor een lekkere lunch (visrestaurant Ta Kimata bijvoorbeeld).

Mocht je van wandelen houden kun je een van de wandelingen uit het Sunflower boekje West Kreta maken die over het schiereiland voeren. Ca. 18 km, wel een tocht met weinig schaduw. In een aantal Duitse wandelboekjes staan nog wat kortere versies beschreven, o.a. tot Ag. Ioannis via Rodopos. Of een goede wandelkaart, er zijn namelijk niet zoveel wegen. Wat accommodaties betreft zou je misschien ook nog wel een kamer ergens kunnen vinden in Afrata, Rodopos of Ravdoucha.

Veel plezier!

• gert

dank je voor de tips,dit ga ik zeker doen,ik heb er zin in.