Kassavetis Chersonissos

• essis

Wij vertrekken overmorgen naar Kreta.Nu belde Sunweb vanmiddag dat we wegens een geschil met appartementen Kassavetis daar onze vakantie niet kunnen doorbrengen.

Ze hebben 3 vervangende appartementen waar we uit kunnen kiezen maar geen van de 3 komt overeen met Kassavetis.Kassavetis ligt midden in het centrum,aan de boulevard en we hebben daar een mega uitzicht op zee.Die 3 aangeboden appertementen liggen of vlakbij kabaalpark Star beach,op de berg of aan de hoofdstraat.Wij zijn echt niet veeleisend,hoeven geen luxe maar willen wel graag in het centrum zitten en zeezicht.We gaan al 3 jaar naar Kassavetis, we zijn in juni ook al geweest en hebben toen zelfs voor deze vakantie ons kamernummer gereserveerd.

Toen ik die mevrouw van Sunweb vroeg:wat als jullie geschil wordt opgelost als wij daar zijn,wat als wij een ander app accepteren maar bij Kassavetis gaan informeren hoe of wat en ze zeggen dat we gewoon bij hun op onze vertrouwde kamer kunnen.Zij zei dat ze dan zeker zullen zeggen dat we gewoon bij hun terecht kunnen maar dat Sunweb ons dan niet kan garanderen dat we dan halverwege de vakantie er uit gekieperd worden en dat er dan waarschijnlijk geen vervangende accomodatie is…wat is wijsheid?iemand hier ervaring mee of misschien advies?Kassavetis is trouwens een groot complex,hoe wil Sunweb al die mensen ergens anders onder gebracht krijgen?Vind het zowiezo een beetje raar verhaal,onze tickets kwamen maar niet maar toen we er voor belden stonden ze opeens binnen 5 minuten op de pagina,klaar om te printen..ik heb een klein beetje het gevoel dat we besodemieterd worden??

• iendrachtOilsjt

in Mei ll had ik iets dergelijks voor met Sunweb Belgie. Op 1 Januari van dit jaar boek ik in hotel Calypso in Matala 14 dagen HP maand Mei. Op de bus na de landing op weg naar het hotel wordt mij doodleuk medegedeeld dat het hotel volgeboekt was en ik een ander hotel kreeg toegewezen in ontbijt en ik met een kaartje van het hotel mocht gaan eten in een restaurant in het centrum van Matala. Het vervangend hotel deugde niet en het eten in dat restaurant deugde ook niet. Daarenboven ben ik de 2de dag zelf naar hotel Calypso getrokken en gevraagd of er nog kamers vrij waren, oh zei die man mij doodleuk: er is nog 60% van de kamers vrij !?!. Uit noodzaak ben ik elke avond naar een ander en goed restaurant geweest mits bijbetaling natuurlijk. Thuis gekomen heb ik een klacht geformuleerd naar Sunweb Belgie toe en heb 6 weken later 300 euro's (1 persoon dus) teruggekregen op mijn rekening met de vermelding dat ze op mij rekenden voor mijn verlof 2013. Ik heb echter andere plannen …(td)

• Annieta

Neem eventueel even contact met je reisverzekering,over wat wel en niet te doen.

Dan weet je in ieder geval of je voldoet aan voorwaarden,zodat Sunweb je niet met een kluitje het riet in kan sturen.

balen zo kort voor vertrek,in ieder geval succes en een fijne vakantie.

• Wilma

Over dit euvel ikon ik niets te vinden op internet…. wel van alles over overboekingen …

En wel raar dat je het zo kort van te voren te horen kreeg… want sunweb weet dit al natuurlijk al veel langer!!

Met overboekingen horen ze dat minimaal 3 dgn van te voren door te geven het lijkt me in dit geval dus ook ! Dit moet sunweb al vele weken geweten hebben !! die mededeling had al weken van tevoren aan jullie doorgegeven kunnen worden … en dan hadden jullie nog de tijd gehad om wat anders uit te zoeken…

Volgens mij heb je recht op eenzelfde soort app/hotel en als ze dat niet hebben … zelfs en noch betere zonder bijbetaling!

Wij zaten (onze 1e keer) op Kreta in Villa Myrto pal tegenover starbeach (Tja haha , je moet toch ergens beginnen ;) )het was toen in Mei vlak voordat het seizoen begon en een prachtig uitzicht over de zee… en nog geen last van starbeach…Voor een eerste keer was het leuk … maar daarintegen zouden wij nooit meer naar Cherssonnisos of omgeving toe willen gaan ..Kreta heeft zoveel meer te bieden..

Ik zag op de fb van starbeach dat deze week de laatste party's zijn ;) dus zal je niet veel last van starbeach hebben en daar tegenover boven op die berg heb je er eventueel niet zoveel last van het ligt er een stukje vanaf … en daar heb je dan ook mooi uitzicht over de zee .(als je goed ingedeelt bent, want dat moet je altijd treffen!) .vanaf starb is het zo ongeveer 15min lopen naar het centrum toe … het lijkt me daardoor leuker dan midden in dat dorp waar je totaal geen uitzicht hebt en alleen maar verkeers geluiden hoort.tot midden in de nacht… en dat is ook niet alles !!

Ik hoop dat jullie in een leuk/goede gelijkwaardige acco terrecht komen en wensen julie een fijne vakantie toe !!!

.

• G & M

Doe een melding bij Tros Radar op de side mischien wordt je daar wijzer.

• essis

ik heb zelf een mail gestuurd naar Kassavetis en zij antwoorden dat ze geen probleem hebben met Sunweb,dat het een eenzijdige beslissing was van Sunweb,dat ze een contract hebben tot 31/10/2012 en dat we welkom zijn…..doen?of niet doen?

• iendrachtOilsjt

uit mlijn ondervinding: DOEN !

• Maria

Wie garandeert jou dat je ter plekke van de hotelier geen rekening voor de overnachtigingen gepresenteerd krijgt? Als je de site van Sunweb checkt komt het complex dan nog voor in hun assortiment? Zo niet is er zeker geen enkele garantie en ook zeker geen zicht op herstel van het geschil. Zeker niet zo laat in het seizoen. Bij mogelijke problemen heb je dan zelfs niets meer aan klagen via een geschillencommissie of wat dan ook.

• Xander - Moderator

Ik zou zonder een accoord van je reisbureau niet zomaar in die acco gaan zitten.

Mariam heeft een punt: zonder dat accoord kunnen ze je een factuur overhandigen.

Ik zou die email dus bij je reisbureau neerleggen en overleggen.

• SophiaBreda

Als ik het goed begrijp is hij vandaag vertrokken, ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ik hoop dat hij nog wat van zich laat horen.