Lijndienst Transavia winter AMS-HER

• Marian123

Weet iemand hier iets meer over? Is Transavia echt van plan om 2 x per week de lijndienst Amsterdam-Heraklion in te voeren in de winter? Het artikel is al een paar maanden oud, misschien dat er ondertussen meer info is?

http://www.cretalive.gr/new/97801/crete/Kriti_-_Ollandia,_aeroporikos,_kai_ton_cheimona?fb_action_ids=10151003275384677&fb_action_types=og.recommends&fb_source=timeline_og&action_object_map={%2210151003275384677%22%3A10150911270127129}&action_type_map={%2210151003275384677%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=

• Dimi3

Het zal in ieder geval niet deze winter zijn. Met Transavia kun je geen vluchten boeken die na oktober plaatsvinden. Als AMS-HER in het winterschema zou zitten was het nu boekbaar geweest.

• Kees

Transavia heeft zijn wintervluchten jaren geleden afgeschaft omdat deze vluchten nooit bezet waren ik heb wel eens in die periode in de winter gevlogen met niet meer dan 20 stoelen bezet.

Ik geloof er niets van dat ze deze onrendabele vluchten weer gaan uitvoeren, kijk op dit moment maar de lijnvluchten die ze uitvoeren naar Kreta zitten nu al vaak niet vol laat staan in de winterperiode.

• Annieta

Mmmm dat is dan toch wel jammer.

• Maria

En het waren ook nog eens gecombineerde vluchten met Rhodos.

• Marian123

Al gaan ze via Rhodos EN Kos….als je maar in het vliegtuig mag blijven zitten en niet die ellendige overstap in Athene hebt! Vorig jaar ben ik in m'n eentje in de winter met 2 kleine kinderen onder de 5 naar Amsterdam gevlogen met 2 verschillende maatschappijen (anders was het veel te duur). Moet je toch weer extra tijd inlassen voor een eventuele vertraging.. Nooit meer! Was bijna 12 uur onderweg…

• Henk

Met het wegvallen van de Olympic lijndienst op Amsterdam, zou het in de lijn der verwachtingen liggen dat daar een andere airliner instapt.

Hoewel Transavia in de wintertijd een deel van de vloot onderbrengt in een zgn ‘wet lease aircraft agreement’ kan een deel van die vloot zeker een lijndienst gaan vliegen binnen Griekenland. Echter de toekenning van slots kan sterk afhangen van de lokale aircarriers en er zijn IATA regels.

Ik zou het persoonlijk toejuichen als Transavia een lijndienst gaat openen. Dan kunnen we in de wintertijd weer normaal op NL vliegen zonder de verplichte overstap op Athene.

* houd de vingers nu gekruist*

• Wibo Kalyves

Die Transavia lijndienst in de winter is van harte welkom.

Waarom gebruiken ze Schiphol niet als HUB voor de vele engelse en scandinavische mensen die hier op Kreta wonen.

Vanaf Schiphol ligt letterlijk de hele wereld voor je open.

2 keer in de week zouden ze volgens mij dan wel een vliegtuig kunnen vullen richting Schiphol.

• Maria

Ook destijds werden van deze vluchten gebruik gemaakt door Duisters en Engelsen woonachtig op de eilanden. Nog steeds te weinig. Wanneer je één of twee keer in de week vliegt over een periode van november tm maart én er wordt nagenoeg alleen gebruik van gemaakt rond de jaarwisseling ……. tel uit je verlies.

• Dik

Goede avond,

Dat was voor ons ook één van de belangrijkste redenen om ons hier op Kreta te vestigen, voor de `1e keer in oktober hierheen gevlogen en dat was gelijk de laatste keer dat zij nog vlogen.

zijn direkt daarna gestopt met winterdienst(td)

Maar als je nu kijkt , wanneer wij met Aegean vliegen in de winter hoeveel mensen er voor Noord europa inzitten, is op 2 handen te tellen, gecombineerd voor Brussel en/of Düsseldorf.

daarom snap ik ook dat er geen rechtstreekse diensten meer zijn, te weinig animo, helaas:X

En waarom geen winter toerisme, ja het verhaal van het Kip en het EI, wie gaat er eerst, de hotels of de vliegmaatschappijën?

Gezien de temperaturen in de winter van de laatste jaren, zijn die onderhand gelijk aan de Canarische eilanden, misschien iets meer regen, maar goed genoeg voor wandelaars e.d.:)