Samaria vanuit Chersonissos

• sellie73

Ik hoor verschillende meningen over de excursie naar de Samariakloof vanuit Chersonissos: de een vindt het veel te lang reizen, de ander vindt het absoluut de moeite waard. Ik zou graag een goed advies willen of ik die trip wel of niet zou moeten doen, of kan iemand me een goed alternatief aanraden?? Ik heb nog niets van Kreta gezien, dus misschien is alles wel indrukwekkend voor mij!

• Irini22

Ikzelf heb hem ook eens gedaan vanuit jouw omgeving. B) Het was heel vroeg opstaan en laat terugkomen.:S Inderdaad een hele lange dag met lang in de bus zitten. Maar ik zou het zeker doen want het is beslist de moeite waard.(tu)

• SophiaBreda

Zorg voor goede schoenen. Het is een prachtige trip alleen raad ik het mensen af die niet erg goed te been zijn.

• Irini22

Daar heb je gelijk in. Toen ik hem gelopen heb waren er 2 Italiaans beppen die hem wel even op slippers zouden lopen. Na een poosje kwamen ze voorbij op de rug van een ezel.

• Martine Prest

Ik heb de kloof gedaan met een excursie vanuit Malia. Een hele tocht met de bus en ‘s morgens vroeg weg en ’s avonds laat terug. Maar absoluut de moeite waard!! Ik had goede schoenen aan, maar had me even zo goed verkeken op de wandeling door de kloof. Het is een heel geklauter. Maar zo ontzettend mooi. Ik wil hem zeker nog een keer doen, ik weet nu wat me te wachten staat.

• C@tharina

Een van de vermoeiendste dagen in mijn leven, maar ook een van de mooiste! ;-)

Rond een uur of 5.00 uur met de bus vertrokken vanuit Chersonisos en 's avonds om een uur of 23.00 uur weer bij het appartement.

Het is idd een hele lange dag, maar zeker de moeite waard. Had niet verwacht dat het zo moeilijk lopen was af en toe. Je moet continue opletten waar je je voeten neerzet. Ik zou hem nog wel een keer willen lopen, maar dan liever niet met zo'n lange busreis erbij.

• Annieta

Wij komen nu sinds 7 jaar op Kreta,en hebben nog nooit de Samariakloof gelopen.Dit eigenlijk omdat we van bijna iedereen horen;erg vermoeiend vanwege de lengte van de reis(wij zitten omgeving Chersonnissos)en alles bijelkaar vinden velen het dan niet in verhouding.Wij hebben zelf al een paar keer de Aposselemis kloof gelopen,echt heeeeel mooi,en nauwelijks toeristen.We doen dit met een Griek die werkelijk alles weet van flora en fauna.omdat de man ook andere bezigheden heeft(mag geen reclame maken)doet hij dit alleen op afspraak en in groepjes van hooguit 6-8 personen.Wil je meer weten dan stuur maar een pb.

In ieder geval veel plezier,want een kloof lopen is zeker prachtig,en idd denk aan goed schoenen.

• Kees

.

.