Wij willen in sept nog even naar Kreta. We hebben twee opties: Matala of Agia Galini. We willen wandelingen maken, maar natuurlijk ook relaxen en lekker eten/drinken maar geen mega drukte. Wie kan hier iets over vertellen?
Dank.
Tja, mijn voorkeur zou echt Agia Galini hebben. We gaan regelmatig in september naar kreta en dan ook altijd even naar matala.
Blijven overnachten enz. maar ik ben echt gauw uitgekeken op Matala. Ook het wandelen vind ik beperkt. Het is de berg over of de hoofdweg afwandelen en vervolgens
een route kiezen. Agia Galini vind ik in de avond echt meer gezelligheid bieden en de wandelmogelijkheden uitgebreider.
maar.. dat is mijn persoonlijke mening. Je krijgt vast nog meer reacties van de vaste Kreta gangers.
in ieder geval… heel veel plezier op Kreta!
Groet
Judith
Ik zou ook kiezen voor Agia Galini, je hebt er een ruim aanbod aan restaurantjes en winkeltjes, een gezellig haventje, geen mega drukte, en het strand op wandelafstand.
De stranden rond Matala zijn wel mooier (Kommos, Kalamaki en Red Beach), maar die kan je ook bereiken met bus.
Agia Galini is trouwens ook een goede uitvalsbasis om uitstappen te doen, zeker indien je een wagen huurt.
Hallo,
Beide plaatsen zijn leuk, we waren er diverse malen in juni.
Agiagalini heeft geen mooi strand maar wel een haven waaruit men boottochten kan maken naar o.a. naar Preveli met zijn palmenstrand .
Beter zijn de stranden in de omgeving van Matala.
Wat restaurantjes aan gaat maakt het niet zo veel uit.
In Matala zijn meer leuke winkeltjes..
Kijk eens of je de aanbiedingen ook los kunt boeken.
Vooral als je met ryanair vanuit weeze kunt en wilt vliegen en los iets boekt bij bv. booking.com heb je goed kans dat je goedkoper uit bent dan via een organisatie.
Je moet even zelf vanuit het vliegveld in matala zien te komen (bus, scooter, auto) en het (verkoop)verhaaltje van de hostess ken je waarschijnlijk onderhand ook wel. Er is ongetwijfeld veel vrij qua accomodatie in september, je kunt dus ook gewoon naar matala gaan en dan kijken of je iets leuks tegenkomt en dan boeken (evt kun je altijd om de hoek nog even booking.com checken…)
Zelf doe ik het altijd op die manier, nooit spijt van. Ik kan wisselen van acco als ik wil. Als het je niet bevalt en kun je op die manier ook nog eens matala en agia galini doen, of wat je ook maar wilt doen of waar het strand leuk is, net waar je neus ter plekke naar wijst. Zelf boek ik vooraf nooit een acco, nooit problemen mee gehad.
Hoe dan ook, een fijne vakantie!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?