Transavia vlucht vanuit Heraklion: ervaring met stoelreserveringen?

• W.

Het is er vaak druk maar een “ ongeorganiseerde chaos” is zwaar overdreven.

• Judith

Hallo Christine,

We zijn in juli weer vertrokken van Kreta. Stoelen inderdaad van tevoren gereserveerd. Vanuit Heraklion geen enkel probleem.

Stoelen staan als betaald gereserveerd. Er kan alleen een probleem optreden als je stoelen hebt gereserveerd met meer beenruimte. dan is het inderdaad zo

dat mensen die door een handicap (opgedaan op Kreta) voor gaan. Mensen die vanuit Nederland al vertrokken waren met b.v. rolstoel enz. zijn ook op de terugvlucht al op geresveerde

stoelen geplaatst.

Chaos op Heraklion? Nooit meegemaakt, zelfs niet met de stakingen. Het is inderdaad gewoon lekker druk en op zijn Grieks geregeld. Dat is alles.

Dus gewoon van tevoren die stoelen reserveren. Geeft heel veel rust hoor.

vriendelijke groet

judith

• mitsi

Met papieren lijsten werken ? Je maakt zeker een grapje. Net als op andere luchthavens staan er computers op de balies.Ik heb nog nooit gemerkt dat het er een ongeorganiseerde bende is. Druk is het zeker, vooral in het hoogseizoen al er heel veel charters vertrekken. Maak je niet druk, reserveer je plaatsen en ga ervan uit dat alles goed gaat.

• thomas

Ben door de jaren geloof ik zo'n 8 keer op Heraklion geweest en herken het beeld wat je schetst totaal niet. Prima vliegveld, heb het nog nooit als ongeorganiseerd ervaren. Als je op het verkeerde moment komt wel een lange rij voor de balie, maar dat is overal.

• Luus33

Je kunt ook gewoon online inchecken; dan kun je ook je plaatsen zelf uitzoeken en vastleggen. Je stoelnummer staat dan immers op je zelf uitgeprintte instapkaart!

En beter nog; dit kost je helemaal niks extra…

Afgelopen juni op deze manier geregeld bij Transavia en op heen en terugreis heerlijk ruim gezeten bij de nooduitgang.

Gr, Luus

• cv12345

Grappig om te lezen dat mijn opmerking dat “Heraklion Airport qua chartervluchten een enigszins ongeorganiseerde chaos is” zoveel losmaakt :). Ik kom sinds 1996 meerdere malen per jaar op Kreta, en heb de luchthaven in de loop der jaren zien veranderen/verbeteren, dus wat dat betreft heb ik ook geen klachten.

De absolute chaos die vertrekken met een chartervlucht midden jaren '90 was (zaterdagavond werd niet voor niets hell-night genoemd door de hostessen) is inderdaad verleden tijd, en ook de incheckprocedure met veel papier en stickertjes met stoelnummers voor op de boardingpassen is over (net als de kiosk in de aankomsthal waar je sigaretten kon halen, het wisselen naar drachmes, de laag sigarettenrook in de vertrekhal die dikker werd naar mate de avond vorderde, en de 5-liter jerrycans olijfolie die je zo mee het vliegtuig innam als handbagage, bovenop de 10 kilo overgewicht in je koffer).

En ondanks die verbeteringen, blijf ik een bloedhekel hebben aan het inchecken op de “pakketreis-charter”-vluchten van Transavia: 200+ man in bussen komt bijna tegelijkertijd aan op de luchthaven en probeert allemaal vooraan bij de juiste balie te komen…. Ik ben misschien verwend met frequent flyer voordeeltjes en online inchecken, maar ik kan me echt een leuker einde van mijn vakantie voorstellen :-).

Conclusie: ik heb de stoelen gereserveerd, en ga er vanuit dat de situatie in het voorjaar gewoon door onwennigheid van het personeel kwam (het seizoen was nét begonnen). Voor diegenen die ook nog een vakantie voor de boeg hebben, geniet er van en ook de rest wens ik een goede nazomer.

• Judith

Hallo Luus,

Dan heb jij echt een gelukje gehad. We checken al een aantal jaren online in vanuit Nederland maar voor de terugvlucht vanuit Heraklion

was dit niet mogelijk. Ook bij navraag aan Transavia dit jaar, omdat wij begrepen hadden dat je dit jaar wel online kon inchecken vanuit Kreta of van te voren, kregen wij

het antwoord dat inchecken online vanaf Kreta of van te voren in Nederland niet mogelijk was voor de chartervluchten.

Daarom hebben inderdaad een betaalde stoelreservering gedaan.

Groet

Judith

• Luus33

Hey Judith,

Dat klopt; voor de terugweg is dat niet mogelijk.

Dan moet je zorgen dat je een beetje vooraan staat bij de incheck en vraag je naar de gewenste stoelen.

Is bij ons altijd goed gegaan zo; denk idd ook wel een beetje geluk gehad…

Gr, Luus

• Judith

Hahahah, inderdaad! ook wij probeerden steeds zo veel mogelijk vooraan in de rij te staan.

Helaas ging dat een keertje mis toen de reisleidster ons het verkeerde balienummer gaf. Wij maken nooit gebruik van de transfer

en dan is het maar hopen dat je de reisleidster op tijd spot. Die zet je namelijk al bij de goede balie voordat het uberhaupt op het bord komt te staan.

Die ene keer kwamen dus ver van elkaar te zitten en dat vind ik echt balen.

Nu hebben we dus inderdaad gewoon de stoelen gereserveerd voor heen en terug en eerlijk gezegd, gaf me dat veel rust. Konden lekker nog lang blijven buiten zitten.

Groetjes

Judith

• koos post

Wij zijn weer terug (helaas) maar de stoelreserveringen vanuit Holland stonden gewoon in de computer. Alles ging perfect, alleen de wachtrij voor de douane is lang, daar moeten veel toeristen langs. Dat duurde misschien een minuut of 20 maar dat vonden we geen probleem.