Transavia vlucht vanuit Heraklion: ervaring met stoelreserveringen?

• cv12345

Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met het van te voren reserveren van stoelen op de Transavia-vlucht vanuit Heraklion terug naar Nederland/Amsterdam ? Hoe werkt dit precies - inchecken gaat op Heraklion toch nog steeds met lijsten en papieren boardingpassen ? Ik vind het niet heel erg om 15,- extra te betalen voor die stoel, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik ook daadwerkelijk de gereserveerde stoel krijg.

Dank,

Christine

• G & M

Christine dit moet je doen voor vertrek uit Nederland je kunt dit vinden op de Transavia side hier staat ook beschreven hoe dit werkt.

• cv12345

Dank voor je reactie. Ik weet dat je van te voren moet reserveren, maar ik wil graag weten hoe het luchthaven personeel in Heraklion met de reservering omgaat. De incheck-procedure van de Transavia-vluchten op Heraklion is nog steeds een enigszins ongeorganiseerde chaos en ik zou het zonde vinden geld te betalen voor een gereserveerde stoel, achteraan in de rij met mede-passagiers te belanden, en uiteindelijk te horen te krijgen dat mijn gereserveerde stoel is weggegeven aan iemand anders. Vandaar mijn vraag: heeft iemand dit al eens gedaan en hier ervaring mee op Heraklion ?

• ria

Hallo,

ik reserveer op al mijn vluchten of Transavia of Arke mijn stoel.

Heb nog nooit problemen gehad op de terugreis ook niet bij chaos op vliegvelden.

De stoel die jij geboekt heb komt dan op je boardingpass te staan.

Wordt meteen vanuit Nederland voor jou gereserveerd.

Groet Ria

• cv12345

Hi Ria,

Goed om te horen dat jij vanaf Heraklion dus ook goede ervaringen hebt met stoelreserveren (vanuit Amsterdam, en veel andere luchthavens is het inderdaad makkelijk/geen probleem). Ik vloog dit voorjaar nog terug van Heraklion (met Transavia) en toen hadden mensen achter ons in de rij wel degelijk problemen met de gereserveerde stoelen (al vergeven aan een ander), vandaar mijn vraag. Heraklion Airport is vwb de chartermaatschappijen nou eenmaal niet de meest georganiseerde/structureerde luchthaven :-)

Groet

Christine

• G & M

Wel is het zo als er mensen terug gaan die invalide zijn of een been gebroken hebben altijd voor gaan

dan krijg je ook het betaalde bedrag terug dit staat ook in hun voorwaarde.

Mensen met een dokters verklaring gaan ook vaak dan voor.

• cv12345

beste G&M - begrijp ik hieruit dat je zelf al eens gebruik gemaakt hebt van deze betaalde stoelreservering op Heraklion ? Ik kan me niet meer herinneren of de dames achter de incheckbalie op Heraklion je inmiddels inchecken mbv een computer op de desk (en je dan dus kunnen herkennen), of dat ze nog met die grote papieren lijsten werken (de stoelnummerstickertjes zijn inmiddels wel vervangen herinner ik me…).

• G & M

Alles was netjes geregeld op Heraklion dit krijgen ze door uit Nederland dus licht het vast alles gaat via de computer.

• cv12345

Aha, super om te horen. Mag ik vragen wanneer je hier gebruik van gemaakt hebt ? Ik heb in het voorjaar namelijk een hoop chaos gezien, maar misschien was dat eenmalig :-)

• G & M

Dit was in juni