Waar excursies boeken en welke?

• AS

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan eind september 10dgn naar Malia.

We weten niet of we excursies beter via reisbureau of op locatie kunnen boeken.

Iemand die ons advies kan geven?

Ook iemand advies welke excursies jullie ons aanraden?

Hebben al gelezen dat samariakloof erg mooi moet zijn.

Gr. ons

• Wibo Kalyves

Dit is een regelmatig terugkomende vraag op dit forum.

Excursies kun je overal boeken bij de toeristen kantoortjes die je in elke toeristenplaats kunt vinden. Je krijgt over het algemeen goede voorlichting en een goede prijs.

Via het reisbureau boeken in Nederland is niet raadzaam omdat de medewerkers aldaar vaak niet weten waar ze het over hebben, bovendien betaal je vaak teveel.

Via de hostess van de toeroperator kan eventueel ook. zij geven vaak betere voorlichting maar zijn ook meestal duurder dan de toeristen kantoortjes ter plaatse.

Samariakloof vanuit Malia is niet aan te bevelen. tenzij je bereidt bent om ongeveer 4 uur 's-ochtens in de bus te stappen voor een 3 uur durende busreis naar Omalos. Vervolgens de kloof te lopen, dan wachten op de boot vanuit Aghia Roumeli naar Chora Sfakion, en vervolgens weer 3 uur in de bus terug naar Malia. Ik schat dat je op zijn vroegst rond middernacht weer terug zult zijn.

Als Kreta jullie bevalt, kom dan volgend jaar nogmaals naar dit mooie eiland, maar kies een bestemming aan de noordwest kant van het eiland rond Chania. Dan zit je veel dichter bij Omalos en is de kloof veel beter te doen.

Veel plezier tijdens jullie vakantie in Malia.

Groet vanuit Kalyves

Willem